Lakritsbrownie med hallontäcke

80 g kokosolja
120 g mörk choklad
2 ägg plus 2 äggulor
1,5 dl rårörsocker/farinsocker
3 msk mosade hallon
2 tsk lakritspulver som även kan uteslutas
6 msk kokosmjöl
1 nypa salt
 
Hallontäcke
60 g kokosolja
60 g vit choklad
60 g hallon
20 g honung
 
Börja med att smälta kokosoljan, bryt sen ner chokladen och låt det smälta samman! Vispa äggen och sötningen vitt/poröst och släng sen ner chokladblandningen med resten av alla ingred. Häll upp i en oljad springform med ev lite kakao i, mest för att kakan ska lossna lätt. Skjuts in i ugn på 175° i ca 15-20 min beroende på hur hög kakan är. Smält sen samman hallontäcket (går bra att mosa frysta hallon direkt i kastrullen).
 
GUDOMLIGA!! Dom här kommer jag baka många gånger till♥ 
baka - brownie - eko - ekologiskt - ekotips - hallon - healthy - hälsa - hälsosamt - kaka - lakrits - mums - nyttigt - organic
Veronica Wallgren

Vad gott!

Svar: supersmarrigt vill jag lova!!
oddeco

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms

Svar: jaaaa :D
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog