Min rulltårta är med i SM

Igår så råkade jag upptäcka att min rulltårta har blivit uttagen som en av tio finalister i SM. Det hela började med att jag skulle sova och alltid innan jag somnar så brukar jag kika på instagram och se om man hittar fler inspirerande konton att följa. I det här flödet jag kollade på så dök en bild upp på min rulltårta, då tänkte jag jaha vad kul att dom uppskattar min rulltårta men man måste ju in och kika vem det är? Då är där ett instagramkonto som har döpt sig till rulltårtans dag 9 augusti, jag kollar in inlägget och där står det att den här rulltårtan är med i SM, in och kolla i profil för att se alla finalister! Haha vilket jag gjorde och fick mig en chock! Riktigt kul♥
 
Här kommer inlägget om min rulltårta!
 
Baka Jennies vilda skogsrulltårta- med honung och matcha!
 
Pumpakärnor, citron och matcha. Landläsaren Jennie Sjölins spännande rulltårta med hälsokaraktär är sötad med honung som tillsammans med fluffig kokosgrädde ger den en perfekt balanserad sötma.

Jennie Sjölin i Staffanstorp som har bakat den här spännande rulltårtan har en stark passion för bakning.

– Att experimentera är något jag älskar att göra i köket och gärna i hälsosam och ekologisk anda, berättar hon.

Hennes hälsorulltårta har en stark smak av matcha, ett koncentrat av grönt te. Perfekt att balansera med sötad kokosgrädde.

 – Min rulltårta påminner om skogen som mormor har lärt mig att älska. Hon har lärt mig allt som går att äta och hur viktiga våra svenska skogar är. Mitt recept är dedikerat till mamma och mormor. De finaste människorna man kan önska sig, säger Jennie.
 
Powered by Jasper Roberts - Blog