Sunflower with raisins bread

 
5 dl ljummen vatten
50 g jäst
0,5 dl olivolja
2 msk rårörsocker
Salt
1 dl russin
1 dl rostade solroskärnor
6 dl mjöl
7 dl dinkelmjöl
 
Börja med att lösa upp jästen i 37° vätska! Släng sedan ner alla andra ingred och knåda runt rejält. Låt den kletiga smeten jäsa i 30 min. Knåda upp degen igen och släng upp den i en ugnsform smord med olivolja, platta ut och jäs i 30-60 min till. In i ugnen på 225° i ca 15-20 min♥
 
GOTTGOTTGOTT bästa är att det gick så snabbt och göra brödet!

5 dl luke warm water
50 g yeast
0,5 dl oliveoil
2 tbsp raw cane sugar
Salt
1 dl raisins
1 dl roasted sunflowerseed
6 dl flour
7 dl spelled flour
 
Disolved the yest with the luke warm water. Throw in all the ingred together and knead the dough. Let it rise for about 30 min. Knead the dough again and put it in a ovenware greased with oliveoil, let it rise for about 30-60 min. Into the oven at 225º for abaout 15-20 min.
Powered by Jasper Roberts - Blog