#HAPPICHALLENGE gå den extra biten

Så sant som skrivet.
 
Det är det lilla extra som krävs, lagom räcker inte i min värld. Om jag ska lyckas bli något "större" eller en entreprenör så behöver jag gå den lilla extra biten. I nuläget är jag superdålig på att göra saker steget längre, det har tagit mig snart 10 år att åstadkomma det jag har idag. Det var som igår när jag lyssnade på framgångspodden med Lofsan, hon sa att det tog henne 12 år att bli en superentreprenör. Hon har inte stressat fram till att bli den hon är idag, det får ta den tid det tar.
 
Många av oss har ju så jäkla bråttom med allt. Måste plugga nu sen är det försent, måste klättra snabbt på jobbet och bli något innan man är för "gammal". Personligen avskyr jag ordet gammal, för mig finns det ingen ålder och jag ser framemot att bli äldre och mer vis. Jag kommer vara den som pluggar något vi sidan av i 40-50-60-70-80-90-100 årsåldern, jag älskar att träffar människor och få nya lärdomar.
 
Det är bättre att gå en extra mil om man verkligen vill åstadkomma storheter, det är inte många som gör det. Har ni lyssnat på någon entreprenör som glidit in på ett bananskal? Då menar jag inte dom som ärver företag, nä jag menar dom som har byggt upp det helt själv. Dom tar risker, dom tar det extra steget fastän dom inte har en aning om vad som väntar.
 
Jag gillar det här citatet, man kan ta det på flera sätt och det här var mitt sätt♥
 
#HAPPICHALLENGE
bloggse - citat - glädje - happi - happichallenge
Powered by Jasper Roberts - Blog