HAPPICHALLENGE miljöombyte

Ramen på Pink Head Noodle Bar i Saluhallen Malmö, måste tillägga att detta varit URGOTT! Vi valde sötpotatis nudlar♥
 
Idag har jag bara varit hemma och gjort absolut ingenting, eller jo varje gång vi sover hos mina föräldrar så har jag en tendens att möblera om en massa. Dom har så mycket roligt som man kan hitta på nya sätt att använda sig av, nu har dom dessutom renoverat hela köket så det är fritt fram och göra en massa snygga installationer. Det är en slags terapi för mig att få göra om på olika ställen, det kan vara i min lägenhet, hos en kompis eller butiken jag jobbar på. Jag kan inte låta bli helt enkelt att förändra tillvaron på dom sätt det går.
 
Kl halv 4 åkte jag till Malmö för att jobba på Gram (kan tillägga att jag hamnade mitt i monsunregnet, HAHA). Jag hade sådan tur för mina byxor är supertunna så dom torkade på nolltid och desutom har jag aldrig på mig mina platåskor MEN NU såklart åkte dom på utan att jag hade vetskapen om detta väder skulle dra in. Oavsett så är det urmysigt när det regnar och jag bryr mig inte om jag blev dyngblöt, totally worth it♥
 
Men det här med terapi, jag har börjat lägga märke till mina olika beteenden, glömmer dock av det emellanåt och påminns en annan gång som tex nu när jag har skrivit om förändringar. Jag mår skitbra av att inreda och göra om med jämna mellanrum, lite samma som att resa till nya miljöer. Det kan räcka med att sova hemma i torpet hos mina föräldrar eller åka långt bort. Miljöombyte är något jag och min kompis Sarah pratar om ibland, vi mår så mycket bättre av att saker och ting förändras som ett slags lyckopiller av något slag. Våra män däremot är med än nöjda med deras situationer (haha tur jag och S har varandra!).
 
Vad tycker ni? Är miljöombyte lyckopiller för er eller har ni andra sätt som ert beteende avslöjar att just nu mår jag skitbra.
 
#HAPPICHALLENGE
bloggse - glädje - happi - happichallenge - lycka - pinkheadnoodlebar - ramen
Powered by Jasper Roberts - Blog