#HAPPICHALLENGE

 Precis som rubriken lyder, jag är med i en utmaning där minst ett blogginlägg om dagen ska handla om pepp!
Nu var det längesen jag bloggade varje dag (förr kunde det poppa upp 3-4 inlägg om dagen) så det ska bli riktigt kul att hålla igång med en så otroligt givande inspiration.
 
Dagens #happichallenge vill jag tillängna min underbara skola Holma Folkhögskola! Jag går en utbildning vid namn Resilient Entreprenörskap (vi fokuserar på hållbart/miljövänligt företagande). Jag ångrar inte en DAG av att jag sökte in till den här utbildningen och hoppade på tåget, ni anar inte vilket år jag har haft tack vare detta. Mitt liv har förändrats helt sen förra sommaren, jag har fått massor med nya likasinnade vänner som brinner för precis samma sak som mig. Jag har fått FYRA jobb med inriktning hållbart och har allvarligt talat världens bästa ledare att se upp mot, alla är som mentorer för mig♥
 
Att en sådan liten förändring i livet kan leda till storheter. Nu för en gångs skull känner jag att det börjar hända saker i mitt liv, jag menar inte att mitt liv har varit tråkigt innan men alltså jobbmässigt HERREMINGUD vad det blir annorlunda bara man vågar.
 
Jag uppmanar er att söka in till Resilient Entreprenörskap på Holma Folkhögskola här har ni länken till ansökan:
Resilient entreprenörskap♥
 
Jag är evigt tacksam över det här steget som jag tog, tack tack tack mamma för att du visade mig utbildningen♥♥♥
 

"Det är många idag som ställer sig frågan om skolan verkligen utbildar oss för en trolig framtid. Världen står inför stora utmaningar inte minst i form av förändrat klimat, minskade naturresurser och konflikter som följer i dess spår. Kursen riktar sig till dig som har ett intresse för dessa frågor och vill arbeta med något där du känner att det gör skillnad.

Resiliens handlar om motståndskraft, hållbarhet samt att minska sårbarheten inför en framtid som kommer att vara olik den vi lever i idag. Kursen vänder sig till dig som vill ställa om ditt liv på olika sätt men som idag inte har något eget företag. Vi ger verktyg för att utveckla ett lösningsorienterat förhållningssätt till de stora utmaningar som vi står inför."

Holma Folkhögskola/Resilient Entreprenörskap.

 

#Happichallenge

bloggse - glädje - happichallenge - hållbarhet - hållbart - lycka - utmaning
Powered by Jasper Roberts - Blog