Poké Poké Malmö

Äntligen fick jag tillfäle till att testa på relativt nyöppnade Poké Poké Malmö! Alltså WOW vad gott det vart♥
 
Jag åt en Garden tofu bowl och min kära sambo åt en Spicy tuna bowl (ni kan se på en av bilderna exakt vad dom innehåller). Till det drack jag Reneé Volataires kombucha med hallon och fläder, SÅÅÅÅ GOD!!
 
Det jag gillar med Poké Poké är bla deras inredning och att dom har en hel del ekologiskt i dryckes/snacks sortimentet. Sådana små saker spelar stor roll för mig även fast själva stället inte är ekocertifierat så vet jag att dom har tänket. Deras mat är givetvis helt fantastisk och otroligt hälsosam, man kan själv få bygga en bowl eller äta en acai bowl (som för övrigt är urgott!). Här under kommer ett litet urklipp från Poké Poké´s hemsida,

"Om oss

I grunden är vi "sushi-lovers" och vi har en naturlig förkärlek till god, nytänkande och hälsosam mat. Med vår passion för maten och en härlig atmosfär vill vi erbjuda dig en matupplevelse inne i centrala Malmö som får dig att vilja komma tillbaka om och om igen. Menyn passar även dig som vill äta laktosfritt, glutenfritt, vegetariskt och/eller veganskt.

Om poké bowls

Streetfood från Hawaii med asiatiska influenser som tagit sig hela vägen till Malmö. Poke uttalas [Po-kay] och betyder "att skära/tärna". Enkelt uttryckt är det en fusion av rå tärnad (oftast sojabaserad) marinerad fisk tillsammans med ris och en massa fantastiska grönsaker/rotfrukter och därtill toppat med oändlig variation av tillbehör/såser. Förutom poke bowls erbjuder vi även och acaibowls."


Restaurangen ligger ca 5-10 min gång från Malmö central, Djäknegatan 7 för att vara mer exakt. GÅ DITT♥

acaibowl - eko - ekoblogg - ekologiskt - ekotips - ekotipset - malmo - malmö - mat - middag - mums - pokebowl - pokepokemalmo - pokepokemalmö - reneevoltaire - äta
Powered by Jasper Roberts - Blog