2017 Mars

Mars 2017 favoriter♥
 
"Choklad som mitt hjärta köpte till mig häromdagen när livslusten låg på noll.
 
Precis som ovan, vissa dagar känner jag ingen livslust. Jag vet inte varför dom dyker upp, kanske för att jag har ett så starkt driv samt passion att det går till överstyr och tar slut på all energi? Dock så omfamnar jag dom här dagarna. Det är en helt annan grej om jag har en dålig dag pga händelser, för att motverka negativa vibbar så tar jag åt mig av positiva ting och vet att hela mitt humör kan ändras om jag bara kämpar lite extra. Men "ingen livslust dagar" låter jag va och tar mig igenom dom så gott det går.
 
För mig är det nyttigt att må dåligt, dels så blir nästa dag/dagarna i princip alltid helt fantastiska! Det är som att jag måste må dåligt för att kunna få bra saker att hända. I Fredags mådde jag uselt och veckan efter har resulterat i en massa roliga händelser inom jobbsektorn.
 
Det är hemskt att känna ingen livslust, allt känns totalt värdelöst, varför ska man finnas till, är det lönt med allt? Ja givetvis är det lönt med allt! Livet är fullkomligt underbart! Jag tillåter mig själv att ha dåliga dagar, jag tillåter mig själv att må underbart.
 
Må dåligt och Må bra♥"
 
"Vår framtida kakelugns hörna (där har det stått en kakelugn, vem tar bort kakelugnar?!). Blommorna hittade jag hemma hos mamma, 4 st likadana träd i olika krukor fick bli ett enda stort träd i en korg hemma hos oss. Byrån har vi köpt på blocket och målat svart, emmafåtöljen är köpt på blocket, affischerna till vänster har vi köpt in (stonerband) och den till höger har vi fått av nilles pappa. 
 
Här är veckans planer♥
 
Måndag 27/3
Jobba med min affärsidé, börja planera för att registera mitt företag. Vad ska jag heta?
Köpa större minneskort till kameran?
Jobba på Gram 15.30-19
 
Tisdag 28/3
Jobba med mitt företag.
Jobba på Gram 15.30-19
 
Onsdag 29/3
Ta ett besök på Beoynd Retro som har en hållbarhets tillställning? Facebook evenemang.
Jobba på Gram 15.30-19
 
Torsdag 30/3
Gå på ett event som anordnas av Qoola Qvinnor för lite mingel och eventuella framtida samarbeten.
 
Fredag 31/3
Jobba med mitt företag.
Jobba på Gram 15.30-19
 
Lördag 1/4
Jobba på Gram 9-13.
Emergenza festivalen på Babel, olika band uppträder/tävlar.
 
Söndag 2/4
Hänga med familjen? Ta det lungt."
 
"Efter att ha luktat på dom här GODHETERNA så LÄNGTAR jag efter nästa dusch (tvättar håret 2 dagar i veckan).
 
Kära fina Bruns frisörer, en grön salong för oss ekofolk och förhoppninsvis resten av världen. Jag klipper mig i Malmö hos Bruns och dom finns även i Lund.
Här nedan får ni läsa ett litet urklipp från deras hemsida
 
Varför är vi en certifierad Grön Salong?
Bruns Frisörer är en salong med krav på bra arbetsmiljö, god känsla och hög standard. Vi som frisörer vill kunna jobba på ett hållbart sätt och samtidigt vara kreativa i vårt skapande. Frisörer exponeras flera dagar i veckan för kemikalier som är direkt skadliga och allergiframkallande. För oss känns det inte bra – därför valde vi för ett par år sedan en annan väg.
Under det senaste 10 åren har marknaden exploderat av ekologiska produkter och hårfärger. Det är otroligt roligt och ett steg i rätt riktning. Avigsidan med detta är att reglerna är få, en etikett kan lova ekologiskt innehåll, men läser man det finstilta kanske  hälften är bra ingredienser och andra hälften lika skadliga som innan. Som konsument (och även som frisör) är det en djungel att ta sig i genom och reda ut vad som är ”på riktigt”. Det är anledningen till att vi valt att certifiera oss som Grön Salong. Certifieringen startade i Danmark men finns nu i hela Skandinavien. Att vara Grön Salong innebär till stor del att vi har en lista med ämnen som är förbjudna för oss att använda. Anledningen till förbud kan vara att en produkt är allergiframkallande eller har annan hälsopåverkan men också miljöpåverkan. Certifieringen blir alltså vår garanti som frisörer och för dig som kund för att du ska veta vad du får. Arbetssättet skiljer sig från en traditionell frisörs sätt att arbeta men vi uppnår lika lyckade resultat!
Följ oss på Facebook (Bruns Frisörer Grön Salong) och Instagram (@brunsfrisorer) så får du reda på alla nyheter om oss och våra produkter!
Välkommen.
Johanna Lindskoug och Cecilia C Nilsson,
ägare av Bruns Frisörer.
 
Jag kommer slänga upp en liten video där jag berättar lite smått om varje schampo, balsam och deodorant! Sen återstår hur produkterna påverkar mitt hår, min hårtyp räknas väl som lockig, hyfsat tjock och VÄLDIGT RISIGT. Men det blir det ändring på nu med Bruns schampon och balsam. Deon ska också bli väldigt intressant och se hur den fungerar på mig (jag har haft svårt i hela livet att hitta en bra deo, särskilt nu när jag absolut inte vill ha kemikalier i min skönhetsvård.
 
"Vi lyckades ta några bilder på vårt fika innan Sarah välte ut halva sin Latte! Haha klockrent. Vi beställde vår favorit latte (dirty chailatte/devils chailatte) och det är alltså en chai latte med extra espresso shot♥ Till det en glutenfri mandelkaka samt croissant!
 
Gårdagen startades upp med en föreläsning i Lund av bästa David Jonstad! Han pratade om böckerna som kommit ut under åren, mycket om klimatpåverkan, kollaps, el  och allt ni kan tänka er inom miljöhoten. Det här är en stockholms kille som valde att lämna storstan och plastblommor till ett liv ute i dalarna med egen odling. Dessutom gick han från att vara vegetarian till att bli köttätare, inte varje dag man hör något sådant. Hans teori kring det var att istället för att äta en quornfilé från England så var det i hans perspektiv bättre att äta vilt/slakta sin egen mat för att få miljön att hålla.
 
Efter Jonstad mötte jag upp min fina Sarah, vi promenixade bort till ugglakaffebar för dirty chailatte och gossip snack! Kvällen avslutade vi hemma hos S och hon tillagade en UNDERBART god middag med ugnsrostade rotfrukter, sås, quinoa och frön.
 
Idag bestämde jag mig för att inte sätta alarmet och bara sova såååålänge jag orkade (9).. Morgonen har gått åt att göra absolut NADA, jag har ätit en smoothie och lite riskakor, slötittat på teven. Dom här dagarna är guldvärda för mig! Det känns som att jag alltid har något att göra eller gå till, alltså får vissa dagar gå åt att gör absolut ingenting alls. Tills jag måste börja pyssla med något, haha!
 
Ha en underbar Tosdag (NÄSTAN HELG)♥"
 
"Häromdagen tog jag och min kära Sarah en sen lunch på Lottalove ACAI. Smoothiebowls i all ära, bara kolla hur gott det ser ut!
Baren ligger i Malmö bakom AB småland/gågatan♥
 
YES nu har vi fältstudier/påsklov i 4 veckor framåt! Jag har ju redan en fältstudie som jag dessutom fick jobb på (Gram), dock så kom jag och lärarna överrens om att det fanns en möjlighet och få söka en annan fältstudie eller syssla med egna projekt/jobba. Har faktiskt fått napp på ett ställe som jag anser att dom behöver lite hjälp med deras sociala medier, ska ditt imorgon för mer info kring hur vi ska lägga upp schemat.
 
Annars kommer mina lediga dagar gå åt att fila på affärsidén samt jobba på mina extrajobb!
 
Veckans upplägg ser ut såhär
 
Måndag 20/3
Möte med Gram klockan 10.
Sitta på café och jobba med affärsidén.
Hänga med Sarah en stund.
 
Tisdag 21/3
Jobba på Gram 09-15.30.
Hänga med Sarah innan hon ska på träningspass borta vid oss, eventuellt så ska jag köpa ett gymkort.
 
Onsdag 22/3
David Jonstad föreläsning i Lund 9-11.
Jobba med min affärsidé, hänga med Sarah?
Gå på möte klockan 17 angående sociala medier kommunikatör.
 
Torsdag 23/3
Fortsätta jobba med min affärsidé.
 
Fredag 24/3
Fortsätta jobba med min affärsidé.
 
Lördag 25/3
HELG!
 
Söndag 26/3
HELG!"
 
"Put your ear down
close to your soul
and listen hard."

"Måste få skryta lite om våra fantastiska vackra hyllor som hänger ovanför köksvasken♥ Brädorna har min sambo snickrat ihop och konsolerna är Åhlens egna miljömärkta sådana.
 
Vi har lite nötter, frön, superpulver, hemmatorkade örter, kryddor osv i alla glasburkar.
Tex cola flaskan är inte vanlig cola utan det är tamari sojasås, snyggt va?
 
Vi försöker leva mer zerowaste life och köper en hel del från Gram på saluhallen i Malmö! Där finns nästan enbart ekologiska produkter och några av dom lokalt odlade♥ Hur bra som helst! (rapsoljan som är både eko samt lokal är vi storkonsumenter på, och den kostar 30 spänn för en halv liter).
 
Priserna på Gram är väl nog det kunderna reagerar mest på, alla tror att vi skämtar med dom när det är betaldags. Vi är alltså så billiga att kunderna blir chockerade (jag förstår att man antar att priserna är dyrare i lösvikt men inte i vårt fall, vår mango är billigare än urtekrams förpackade mango tex). 
 
Gram är ett political statement, worldchanger!"
Powered by Jasper Roberts - Blog