Köp inte nytt låna istället!

Hörrni! Det här med att inte köpa nytt, vi har gått framochtillbaka med att köpa en kaffekvarn eller ej! Tillslut så tog jag tag i det och frågade min klass om någon råkade ha en kaffekvarn liggandes hemma som vi kunde få låna. Min fantastiska klasskamrat Mimmi erbjöd sig att låna ut sin kaffekvarn till oss. För hur ofta använder vi en kaffekvarn? Nästan aldrig! Hur onyttigt är det för naturen när man köper nya grejer och sen inte brukar dom, låna istället! Facebook är ett perfekt ställe att fråga om folk har saker till låns eller eventuellt salu. Nu har vi ett fantastiskt kaffe från Los Angeles att avnjuta tack vare Mimmi♥
 
Vi fick göra en övning i skolan förra terminen där vi skulle ta reda på hela tillverkningen från en tshirt, allt från vad den tillverkas med och vart, hur förs den hit och alla förpackningar den hamnar i, varenda lilla detalj. Det är det som pågår i mitt huvud nuförtiden när jag ska göra mina inköp, kan jag låna eller kommer det användas ofta, kanske loppisen har det?
 
Tänkvärt!
ekologiskt - kaffe - kaffeböner - kaffekvarn - låna
Powered by Jasper Roberts - Blog