Ljuvligt doftljus från ManicOrganic

I höstas innan skolan slutade så hade min kära klasskamrat en rabatt kod under sitt namn Ecosand inne hos ManicOrganic! Givetvis kune jag inte motstå att för första gången köpa deras fantastiska ljus som det pratas väldigt mycket om i ekovärlden. Ljuset med doften lemongrass&ginger blev så populärt här hemma att jag inte hann fota det innan min sambo började elda♥
 
Här under kommer ett litet urklipp från deras hemsida, direktlänk till hemsidan hitta ni här♥
Dom har flera återförsäljare bla www.approvedby.ekomorsan.com.
 
Våra ljus består av sojavax, ett vax som har skapats av ekologiskt framodlade sojabönor (EJ skövlade plantor eller GMO) från hållbara och traditionella plantage. Det är 100% vegetabiliskt, naturligt och bilogiskt nedbrytbart -vilket gör det enormt miljövänligt. Det är dessutom fritt från palmolja (skövling av dyrbar regnskog), paraffin (fossilt bränsle), bivaxprodukter, bekämpningsmedel, giftiga ämnen och gmo. Det är Kosher-certifierat och INTE testat på djur. (Vårt vax har certifiering på samtliga ovanstående punkter.)

Vekarna skapas av bomull (ekologisk framodlad) och papper, fria från bly. Dofterna kommer från eteriska oljor och doftoljor (högsta kvalitet) där vi försöker ha så hög andel eteriska oljor som möjligt. Våra eteriska oljor urvinns av växtriket (blommor, örter och blad).
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

älskar doftljus

Svar: verkligen jag med! :)
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog