Att ta hand om sig själv i tid

Bilden talar för dagens ämne, boosting time! Ecoliving.se
 
Ibland blir livet så jäkla roligt att man totalt glömmer bort att själen behöver en paus,
den läxan blir svår att lära sig om det är försent♥
 
Hej alla underbara människor som tar sig tid att läsa på min blogg♥
 
Jag vet att det har varit tyst stundtals och särskilt den senaste tiden. Jag har haft ett hektiskt år, ett år fyllt med lycka i alla former och allt på samma gång. När skolan slutade så väntade 2 veckors ledighet som jag hade bestämt att ingenting fick göras, jag skulle komma ifrån allt som hade med jobb att göra. Sen skulle min sommarskola börja och FY vad jag såg framemot det, 4 länder med 5 från varje land skulle samarbeta och dela med sig av hållbara projekt samt socialt entreprenörskap! Redan första dagen la jag märke till att mitt fokus var katastrofalt (jag har svårt för att fokusera rent allmänt men nu var det mera tydligt). Några dagar in i kursen så skulle det hållas en mindfulness övning, vi skulle meditera med ljud. Vi satte oss bekvämt och meditationen började men jag var allt annat än bekväm. Jag fick panik, mina ben somnade, mitt huvud kändes som om det skulle sprängas av alla tankar som ville ut och jag hade bara en känsla att det MÅSTE TA SLUT SNART. Sen dess har jag och min sambo börjat meditera via en app som heter headspace, vi kör på nybörjar nivå så det inte händer igen att jag nästan kräks så speedad som jag var på meditations lektionen i sommarskolan. För mig är det viktigt att jag inte hamnar i en situation som kommer skada mig resten av livet och mitt mål nu är att lära mig handskas med mitt välmående.
 
Har ni några råd på hur man handskas med stressen och undviker utmattnings diket?
Johanna

Tyvärr inte eftersom jag tydligen var tvungen att hamna där innan jag fattade. Men känn efter och planera in riktig vila, skulle jag väl försöka säga. Det är aldrig värt det. Hoppas du mår bättre snart🌺✨

Svar: Nä misstänker det, jag har vilat rejält och börjat med mindfulness. Hoppas det hjälper <3 Tack för dina fina ord <3
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog