Emmaus premiäröppning på gågatan i Malmö

Alltså hörrni! Titta vad jag lyckades fynda på Emmaus öppningsdag i Malmö, W O W♥
 
Jag och min kära Sarah hade en flummdag häromhelgen då vi bestämde oss bara för att lulla runt i stan (ja det står lulla, om ni råkade läsa fel), vi gick bla till Emmaus som hade premiär fest på gågatan. Kön sträckte sig kilometersvis VILKET gjorde mig så lycklig då det finns massor med likasinnade människor överallt. Bästa med den här second hand butiken är att den ligger på just gågatan, jag har saknat att ha en loppisbutik i min närhet med välgörenhet som mål och NU FINNS DEN.
 
Ska vi prata lite om fynden jag gjorde? Hade kunnat köpa SÅ mycket mer men fick hejda mig littagranna...
 
Först ut har vi min fantastiskt snygga tisha, jag har fått dille på snygga bandtishirts. Alltså det kan inte vara vilket mönster som helst eller band, det åste vara rätt stil förstår ni. Tishan jag hittade vart en svart med urtvättad röd färg och bandet är inget mindre än LAMB OF GOD (för er som inte vet vad för slags musik det är så är det ganska tung metal, dom skriker en massa).
 
Andra ut är min underbart snygga glasburk, jag har bannemig lyckats hitta exakt likadana burkar lite överallt (trodde aldrig jag skulle hitta mer än en av denne). Jag vet inte om IKEA har sålt dom här burkarna eller något? I LOVE them iallafall.
 
Tredje ut är en TALLRIK, haha japp en tallrik.. Jag älskar att fota min mat (eller gjorde förr iaf, har haft ont om tid till sådant det senaste året). Iallafall så den här tallriken har jag och min sambo stått och tittat på, ja för att köpa 6 st. Det enda kruxet är att dom ligger på 500 kr st, you heard me. Vi gillar det här retro grova mönstret med små upphöjda kanter (massor med sås på den pls). Mönstret påminner mig öven om mormors servis som jag åt på när jag var liten och där fick vi lite nostalgi på köpet.
 
Fjärde ut ALLTSÅ OH MY GOD! Jag har haft liiiite småkoll efter gjutjärn för just våfflor (folk som har koll vet att dom kan kosta en liten slant). Iallafall JAG HITTADE EN på emmaus för 60 riksdaler! NO MORE TEFLON i mitt liv.
 
Det blir en sväng in ditt igen nu i veckan, det är galet farligt med sådana här butiker för en sån som mig. MEN vet ni vad, jag och min sambo håller på att sortera ut som galningar och kommer minimalisera vårt liv. Kanske inte så som man har sett på teve eller youtube, jag har haft en tendens att spara allt då jag har trott i halva mitt liv att så småningom ska det startas ett cafe. Dom planerna ligger inte i någon snar framtid just nu (kanske senare än snar framtid) men då tänker jag att min stil kanske är annorlunda och jag känner att det blir enklare och välja rätt saker till den tiden.
 
Ni får ha det helt fantastiskt underbart och glöm inte att ta hand om era prylar, köp begagnat och njut av vår vackra planet♥
begagnat - emmaus - gågatan - malmö - retro - secondhand - tips
Powered by Jasper Roberts - Blog