Min zerowaste shopping

Shopping på mitt jobb (Gram Malmö)♥
 
Glasburkarna har jag fått eller hittat på loppis och nätpåsarna kommer från underbara Keepjar. Vi har liknande nätpåsar på Gram som har sålt galet bra, dom är i princip slut nu och jag förstår varför. Nätpåsar kan man använda till att köpa frukt och grönt i affären, man kan fylla upp dom med större bönor, godis eller annat som passar bra i nätpåsar. Vi har även påsar utan hål som passar perfekt för mindre bönor, ris, havregryn eller annat "smuligt" ätbart.

Annars igår så jobbade jag ett par timmar på powerfruits i Vellinge, efter jobb åkte jag hem för att tvinga med sambon min till Green Matmarknad SOM HAR GÅTT I KONKURS.. Just nu har dom 50% i hela butiken och japp det är ganska utlänsat. Jag vill ditt för att suga in det sista av butiken (en av mina absolut favoritaffärer i Malmö, påminner mig så otroligt mycket om Whole Foods). Jag har dessutom vädjat till Paradiset i sthlm att köpa upp Green för att göra om det till deras butik, JAG VILL SÅ GÄRNA HA KVAR min wannabe Whole Foods♥ Vi köpte iallfall på oss lite grejer, sen vart det hem och tröstäta choklad samt mysa till serier.
 
Idag är jag på GRAM woopiidoooop, kom hit någon? Här är så HIMLA mysigt inne och vi har världens bästa kaffe. OCH till kaffet kan man köpa lokal, ekologisk mjölk i glasflaska WHAT? Japp friggin amazing! Sen pantar man glasflaskan inne hos oss!
 
Ikväll blir det kanske ett litet dopp i havet, om solen står på och värmen håller i sig♥
burk - burkar - eko - ekologiskt - glasburkar - hållbar - hållbart - kärlek - lösvikt - nätpåse - zerowaste
anne von

så fina bilder vilken kamera använder du?

Svar: Tack fina du <3 jag använder Sony NEX-5R
oddeco

Siri

Gud vad fina, smarta påsar!

Svar: visst är det :D
oddeco

Matilda Kälström

Det låter verkligen som att du jobbar på ett fantastiskt mysigt ställe! Vart ligger det? :D

Svar: s:t knuts torg i Malmö :D!! det är otroligt mysigt att jobba i dom områdena, massor med små kaféer och second hand butiker <3
oddeco

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så smart med nätpåsarna! Måste införskaffa såna också, är så less på att behöva ta en plastpåse varje gång jag ska köpa något från grönsaksdisken...

Svar: Eller hur!! <3
oddeco

Josefine B

Jättefin blogg kika gärna in min ☺️

Svar: Tack <3
oddeco

Hanna Karlsson

Vilka smarta påsar!

Svar: Visst är dom! :D
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog