"Misslyckad" kladdkaka (vegansk, glutenfri och nötfri)

Här är kakan som gick åt som bara den på kalaset! WOW vilken respons jag fick från alla, detta kommer bli en favorit i framtiden till diverse tillställningar♥
 
3 dl rårörsocker
2 dl majsmjöl
1 dl olja
4 msk kakao
0,5 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
vatten
 
Rör samman alla ingred och fyll på med så mycket vatten som ni önskar att konsistensen ska bli (jag kanske hade ca 0,3 dl). Smörj och bröa en rund form (beroende på vad ni vill ha, tex kokos eller majsmjöl). Grädda kakan på 175º i ca 30 min. Här trodde jag att kakan skulle stelna men till min förfaran så bara bubblade den här misslyckade saken. Jag tog iallafall ut den och VOILA det blev en fudge/kola konsistens som alla blev förälskade i, servera helst dagen efter♥
baka - choklad - chokladkaka - ecolivingse - fudgekaka - hälsosamt - kaka - kladdkaka - mums - nyttigt
max

Ser helt magiskt gott ut!

Svar: Tack! Grym blogg du har, kikade lite snabbt och verkar vara en suverän grej du gör! Go influencers <3
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog