#HAPPICHALLENGE drömmar

Bild på mig, min bror och svägerska. (man får absolut inte kliva över staketet till Hollywoodskylten, breaking the law!!).
 
Dagens inlägg vill jag tillängna drömmar och mål. Bilden ovan är från den tiden då jag bodde i USA, alltså en dröm jag hade i många år att få göra och tillslut gjorde. Sen blir det inte alltid som man tänkt eller velat, dock så hade jag ett helt underbart men intensivt år♥
 
Jag skulle bo i USA 3,5 år men stannade bara 1 år, detta brodde på hemlängtan men även att studierna tog kål på mig. Jag är verkligen inte en pluggperson men när jag väl ger mig in i något så ska det bli riktigt bra. Jag är inte heller en person som ångrar mig om jag inte blev den där superkocken eller gick klart utbildningen, saker och ting händer av en väldigt bra anledning.
 
Iallafall så behöver inte drömmar vara just bara drömmar, jag vet att man kan få igenom det man vill bara man verkligen gör något åt det. Det är bara ATT GÖRA DET även om så vägen ditt är hemsk. Jag själv jobbade som en idiot och sparade vartenda öre för att ha råd att betala min egna utbildning i USA (fruktansvärt jobbig tid innan avresan). Det är inga småpengar och turen var med mig eftersom dollarn låg på minimum nivå det året.
 
Men om vi ska börja prata om mina drömmar och mål som jag har idag så finns där många och väldigt vanligt förekommande drömmar alla vill vara med om. Jag vill gärna kunna leva fritt och inte vara fast på en plats, min personlighet liknar väldigt mycket en nomads personlighet. Förändringar är ett måste för att jag ska hålla mig lycklig. Jag har bytat inriktningar tusen gånger och har ett CV som heter duga efter mina 28 år. Jag söker jobb, utbildningar konstant bara för att få den kicken av att byta inriktning och göra något helt annat. Mitt problem är tyvärr att allt håller inte, jag har hoppat av utbildningar, sagt upp mig från jobb osv dels pga uttråkning.. Det är nog en mognadsprocess för min del.
 
Iallafall så DRÖMMAR, vad är mina drömmar just nu?! Jo dom är väldigt lika många andra och det är att få resa med jobb.
Jag är en doer, vill jag något så gör jag det och kämpar mig hela vägen ditt (men jag kan bli uttråkad här med). Jag skulle ha en sekelskift lägenhet i stan, jag fick den. Jag vill jobba som frilansare med mitt eget företag, jag har fått jobb som frilansare och ska starta ett företag nu, jag vill bara jobba med hållbara företag och jag jobbar bara med hållbara företag. Nu är steget att få resa och det är INTE hur lätt som helst. Jag har ju även en sambo som har ett superbra jobb och har varit där sen han var 18 år gammal. Han följde faktiskt med mig till USA i 6 mån och levde livet med surfing samt öl, haha! Iallafall jag hade så gärna velat ha med han på alla resor men förstår såklart att det kommer inte gå. Han är dessutom mer för att resa lite då och då, jag själv vill bara ut och glida runt överallt utan att ha en tid och passa. MEN vet ni, jag har en väninnna och vi har exakt samma ambotioner med livet. Båda vill resa, båda vill jobba med sociala medier och båda är lika nördiga när det kommer till dom här ämnena. Så just nu är drömmen att hon och jag ska börja ge oss ut i världen och jobba med precis det vi vill. Hon är en GRYM fotograf och jag har bra koll på hållbarhet samt innehåll (vilket team vi är va!). Nu är det bara att finansiera det hela som sätter stopp, men då får man helt enkelt smutsa ner sig eller se till att få in cash på något sätt (jag hade kunnat hyra ut lägenheten, men min stackars sambo måste ju bo någonstans!).
 
Kortfattat är mina drömmar just nu att få jobba med medier, resa massor och fortfarande ha en vacker lägenhet att komma hem till♥ Sen har jag och min väninna pratat om att bo i LA ena halvåret och i Sverige det andra, inte fyskam det heller!
 
Vad är era drömmar?
 
#HAPPICHALLENGE
drömmar - frilans - happi - happichallenge - hållbart - lycka - resa
Powered by Jasper Roberts - Blog