#swedeninfluencers event

Igår vart jag och Sarah på ett influencer mingel event på Palladium. Vi blev serverade ekologiskt bubbel och fick snacka med lite diverse företag. Tyvärr så brister bildkvaliten (inget bra ljus därinne men lokalen vart vacker).
 
Jag tycker det är roligare att mingla nuföritden, för min fråga är alltid till företagarna om dom har fokus på hållbart. Jag försöker plantera in ett frö hos varenda en av dom och HOPPAS det blir mer fokus på grönare företag.
 
Igår tex kom en entreprenör fram till oss och hälsade, det visade sig att han har startat ett företag där man kan få cashback om man handlar via deras sida. Dom har 300 företag registrerade på deras site, handlar man då på tex yves rocher via cashback så får man pengar tillbaka. Hur detta fungerar exakt vet jag inte men det finns flera olika liknande företag som många faktiskt handlar igenom. Iallafall så frågade jag såklart om hur många av dom företagen är hållbara? Han hade lite svårt att svara på det och ville gärna att jag skulle mejla honom med ett gäng hållbara företag som dom kanske kan samarbeta med. Nu vet jag inte alls hur denna världen fungerar men om det nu funkar så borde dom hållbara företagen joina? Alla pratar ju om hur dyrt det är med eko osv, det är inte dyrt! Produkterna som är billiga är billiga av en dyr anledning. Iallafall så kanske en cashback får folk att våga mer, shoppa mer miljövänligt? Who knows. Det skadar iaf inte att plantera några frön här och där.
 
Där var ett till företag som har startat en box som kallar sig för busniess boxen! Samma sak där jag frågade om hållbara produkter, dom sa något om skrivblock men inte mer än så. Ännu ett frö som kanske kan gro?
 
Ett tredje företag som jobbade med skincare hade några få produkter som vart ekologiska, dock så frågade en annan bekant till mig (kim goes öko) vad deras produkter exakt innehåller. Dom kunde inte svara på det.
 
Det fjärde företaget var en plattform som gör det möjligt för oss med sociala medier att kunna sälja våra produkter eller tjänster! Detta tyckte jag lät mycket intressant OCH dessutom kan man lämna donationer. Jag är den typen som hellre betalar mer om det är hållbart och donerar gärna om det är för billigt eller om jag vill peppa folk till att fortsätta i samma anda. Tänk då om där dyker upp hållbara bloggar som man kan visa sin tacksamhet och donera lite cash till? Eller som Sarah när hon lägger upp fotografier och folk kan på riktigt köpa dom! Eller vemsomhelst som tar grymma foton. Detta ska jag kika närmare på och jag tror dom heter zkyon? Plattformen fungerar även utmärkt för journalister.
 
Nu ska jag jobba, sen får vi se vart kvällen leder (its my birthday!). Är ganska trött och seg (fick en massa choklad av min underbara mentor) plus jag ska endå fira mig rejält på Lördag istället♥
goddryck - swedeninfluencers
Johanna

Kul att läsa! Och jag håller med dig, det är inte dyrt med eko. Det finns oftast en liten prisskillnad men överlag tycker jag den skillnaden känns så överdriven. Och så har det ju hänt mycket nu när fler börjar tänka på miljön.

Svar: Just precis, min mormor köpte ekologisk frukt häromdagen och sa att den vart billigare än den som va icke ekologiskt. Det är större efterfrågan i dagens läge vilket visar resultat och vi som väljer att betala mer gör en skillnad och investering varenda gång om du förstår hur jag menar :)
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog