Accepterad till Santa Monica College SMC

Kommer ni ihåg det där inlägget som mina planer som jag inte visste om dom skulle gå igenom eller ej? Jag har alltså sökt in på college igen! Och inatt fick jag mitt acceptance letter: Jennie Sjoelin has shown that the student is academically qualified for admission to Santa Monica College.
 
Jag var väldigt osäker på om jag skulle komma in eller inte, jag har ju redan pluggat på college en gång och hoppade av vilket sägs att det ska bli svårare att bli antagen en andra gång! Men jag kände ändå på något sätt att dom kommer acceptera mig eftersom mina betyg var stabila från förra gången och att jag är en seriös student.
 
Nu är det nästa steg vilket är visum, även där kan jag bli nekad och alltså inte få komma in i landet. Och tredje steget är inresa, HAHA japp this is some serious shit!
 
Det jag ska plugga är business management och sist pluggade jag interior architectural design. Man kan välja att plugga i ett år för att få ett certifikat, sen kan man fortsätta vidare 2,5 år och få en associate degree, sen kan man fortsätta ännu längre och få en bachelor degree och därefter få ta ett opt år vilket betyder att du får lov att stanna i landet för att jobba under 1 års tid.
 
Jag är ju kär i USA, många tycker säkert jag är helt beng i huvudet men efter att ha varit där sen liten och i princip inte åkt på någon annan semester så har det blivit som mitt andra hem. Det är något med atmosfären och människorna som gör mig till en bättre människa. Sen vet jag inte vad som händer i USA, vad min plan är och varför jag gör detta. Jag bara gör saker som faller mig in och följer sen det spåret tills det svänger av. Många gånger har det inte blivit som jag tänkt mig, men oavsett så gör jag det som faller mig in och kommer föralltid ha den egenskapen.
 
Är där någon av er som har samma kärlek till usa? Jag förstår att ni är en del hållbarhets profiler som läser detta och tänker säkert absolut inte, flygen ditt är fruktansvärda osv. Men det är som det har pratats om på sociala medier, Good Enough. Vi är inte perfekta men vi försöker göra vår lilla del till en bättre värld♥
businessmanagement - college - entreprenör - femprenör - losangeles - plugga - santamonica - santamonicacollege - smc - student - usa
Therese

Hej, vet inte om du ser detta då det är länge sedan du skrev här, men jag är också kär i usa LA!!! ska dit snart och vill gärna bosätta mig där för ett tag och känna att där är mitt hem för en tid :-)

Hur har det gått för dig?

Svar: Hej,
Sorry för ursent svar!! Jag åkte aldrig till LA, fick ett jobb här i Sverige. Men jag har pluggat där en gång innan och är SUPERLYCKLIG över att jag vågade ta det steget!

Hoppas allt har gått bra för dig :D!!
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog