Jag är med! #användsvinnet

ÄR NI MED? Ett klimatsmartare nyårslöfte som är bra för plånboken och miljön♥
 
Hörrni! Igår ÄNTLIGEN la jag ut den där utmaningen jag har pratat smått om. Jag vill skapa en buzz kring matsvinnet nu när det har varit på tapeten under hösten (maträddarna på svt bla). 
 
Dela utmaningen på er instagram, facebook, bloggar eller andra sociala kanaler som behöver mer hållbarhets tänk! Använd bilden och tagga #användsvinnet ♥
 
"~ Nyårslöfte för klimatet #användsvinnet ~ 
I Januari månad tänker jag handla enbart räddad mat samt använda det som finns hemma redan. Detta för att skapa mer uppmärksamhet kring hur mycket det egentligen slängs. Utmaningen kan pågå i en vecka, en månad eller längre.

Jag utmanar @minimalistinnan @ekoliv_@planbokssmart.se och @leva_gronare till att göra detsamma! 
Det har dykt upp fantastiska initiativ man kan använda sig av såsom @karma_sweden @mathem @resqclubse @matsmart.se@svinntips och även tvserien #maträddarnapå @svt 🌯🥙 Prata med er lokala butik och berätta om utmaningen, då kanske dem låter bli att slänga maten? Fyll på med fler grymma inspiratörer kring matsvinn som möjligör att maten inte slängs och sprid utmaningen på sociala medier 🙌🥗

Ju fler vi är ju större skillnad blir det 💚🙌 #matsvinn #hållbart #hållbar #räddamaten#svinn #svinntips #räddasvinnet"
 
Känns det som en kul utmaning? För ett par år sen körde jag en liknande utmaning, tror den finns bland mina katergorier som köpstopp. Då hade jag alltså TOTALT köpstopp, det höll i en månad men vilken erfarenhet och kreativitet det fick bli i köket!
 
Har ni koll på fler grymma initiativ som hjälper till att motverka svinnet? KOMMENTERA♥
användsvinnet - hållbar - hållbart - hållbartlöfte - matsvinn - nyårslöfte - räddamaten - svinn - ätupp
Powered by Jasper Roberts - Blog