Vår Hållbara Julafton!

Vår Julafton här hemma♥
 
Jag tycker vi är ganska sparsamma med julpyntet men endå får till det där juliga! Vad jag kan minnas så är det mesta köpt på rea eller secondhand och jag föredrar så naturligt som möjligt samt ätbart pynt. Även tända ljus skapar en hel del stämning♥
 
När det kommer till maten så vet jag med mig att varje år blir det massor med risgrinsgröt över! Så i år gjorde jag en dessert istället med hemmagjord björnbärssylt, lite som en rissifrutti. Maten som har blivit över kommer göras om på olika sätt bla en soppa blir det i dagarna #användsvinnet som ni kanske minns att jag har nämnt i tidigare inlägg. 
 
Vår julafton hos oss brukar börja vid kalle anka, familjerna kommer in och vi kör knytkalas! Vi delar upp matlagningen på 3 familjer vilket minskar en hel del onödig julstress. Sen äter vi ihop under kalle anka. Sen är det dags för kaffe och efterätt. Därefter blir det julklappspelet som vi ENBART får köpa ätbara saker (för att undvika onödiga ohållbara köp/prylar). Resten av kvällen spelas det spel och äts massor med sötsaker♥
 
Hur firar ni er Jul?
2018 - bloggse - hållbarjulafton - hållbart - julafton - juldekoration - julen - julgott - julmat - julpynt
Powered by Jasper Roberts - Blog