Skönhetsrutin/Hårrutin

Ska vi köra en liten skönhets rutin kanske? Hur behandlar jag mitt kära svintohår, yes svinto!
 
För det första tvättar jag håret 1 gång i veckan kanske 2 gånger, i början var det otroligt kämpigt med det feta som ville ut i håret och det fick bli en hel del mössor samt hattar. Nu har mitt hår vant sig och när jag väl vill få till ett riktigt snyggt bohem hår så slänger jag i kokosolja i topparna sen låter jag det verka under natten eller kvällen/dagen. Sen tvättar jag ur håret med ekologiskt schampo och balsam. Jag torkar alltid mitt hår försiktigt med en vanlig handduk och sen låter det självtorka utsläppt, jag slänger även i less is more hårprodukter för att slippa det firssiga och för att få en fin glans. Slutligen plattar jag det med min hårplattborste, sätter upp håret i en knut med en skrunchie och dagen efter släpper jag ut det samt spryar med less is more hårspray! VOILA perfect hairday♥
 
Klicka in er på länkarna under för att hitta produkterna jag använder♥
 
Ekologisk kallpressad RAW kokosolja från Royal Green. Premium ekologisk kokosolja av allra högsta kvalité med utsökt smak. En glädje i köket som förhöjer din matlagning till nya nivåer speciellt för dig som prioriterar hälsosam matlagning. Visste du om att du kan använda kokosolja i höga temperaturer utan att skadliga ämnen bildas? Nu kan du ersätta smör, olja eller olivolja med en doftfri ekologisk kokosolja. Rik på laurinsyra, lättsmält och utan transfetter. Vi kan varmt rekommendera att marinera både fisk, kött och kyckling genom att blanda kokosolja tillsammans med härliga ekologiska örter. Snygg design och formidabel kvalité!
 
Less is More Flower Whip 150 ml. En fantastisk hårprodukt för dig som vill forma ditt hår och tillvarata dina lockar. En ekologisk stylingcreme som ger näring åt håret. Bevarar och skapar stabilitet i dina lockar. Dessutom får håret en vacker glans och definition. För lockigt hår, normalt och tjockt hår.
 
Less is More Thyme Lacque 150 ml. Ekologisk och funktionell hårspray för alla hårtyper. Använd på håret för att skapa stabilitet och stadga i din frisyr. Ger även håret återfuktning och vacker glans.

ikoo e-styler är en ny sensationell värmeborste som gör det betydligt enklare att styla håret till ett rakt hår genom värmeborstning. Borsten innehåller miljövänliga keramiska plattor som är skonsamma för håret. Glöm den gamla plattången! Genom att kombinera värme och borstning kan du skonsamt styla håret. Eftersom håret lätt glider igenom blir håret mjukt och glansigt. Se gärna videon som visar hur du använder ikoo e-styler. 
Passar alla hårtyper oavsett om du har långt eller kort hår. Nu kan du snabbt och enkelt få ett rakt fint hår och bibehålla volym tack vare ikoo e-styler.
 
Vill ni ha fler skönhetstips? Vad isåfall?
bohem - bohemhår - bohemiskt - bohemiskthår - ecolivingse - eko - ekologiska - ekologiskt - ekotips - hår - håret - hårrutin - organic - platta - rutin - rutiner - skönhet - skönhetsrutin - vackert
Angelica Wåhlin

Så intressant att läsa om :D

Svar: så bra :D <3 alltid kul och veta hur andra gör med sina rutiner :)
oddeco

Siv

Åh jag har både Flower Whip och Thyme Laque! Använder dem när jag ska vara lite extra fin :) Vad använder du för ekologiska schampon/balsam? Jag har bara provat Weleda, vilket var suuuper men jag letar efter något billigare eftersom mitt hår inte är i behov av så mycket TLC, det klarar sig ganska fint utan avancerade produkter!

Svar: oohhh vad kul!! Just nu använder jag björn axens ekologiska schampo och balsam (hittade för halva priset) annar har jag använt urtekram (billigt) och bruns frisörer (doftar ljuvligt) :)
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog