Blodmånen och helgens händelser!

Blodmånen från i Fredags♥
 
Halloj mina solroser!
 
I Fredags åkte jag hem till min kära familj på kvällen för att välkomna mostran! Det var ju trots allt 3 veckor sen jag var och hälsa på hos henne och nu kom hon till oss i Sverige! Vi myste, letade efter blodmånen och fick träffa bubben, svägerskan och min bror en liten stund♥
 
Lördag spenderade jag med min pappa och sambo hela morgonen på en bakluckeloppis! YES vi har samlat ihop massvis med prylar som vi tänkte försöka sälja av nu innan vintern kommer sen blir det till och skänka. OH alltså jag tycker det är skitkul och stå på loppis, folk är så underbara och jag försöker hela tiden smyga in det är bra att ni tänker på miljön när dem handlar av oss. Vi fick sålt sjukt mycket och drog in en riktigt bra summa, jag är dessutom så glad att andra kan finna lycka i dom sakerna vi har haft en gång i tiden. Vissa grejer vill man bara inte skänka bort om ni förstår vad jag menar. Jag har ju bestämt mig nu att bli mer minimalistisk och sakta men säkert går det. Har dock fortfarande fulla skåp och garderober MEN då skulle ni sett hur smockat med grejer vi hade på loppisen! Jag fick tom inkräkta på pappas bord (han sålde av alla sina grejer inom loppet av 15 min!) gamla verktyg!
 
En rolig sak var att folk var som GALNA i resväskor?! Alltså what?! Jag skulle ju tänka smart och slänga ner alla kläder i några gamla resväskor som vi endå kunde sälja ifall någon ville köpa.. Samma sak där inom loppet av 15 min så hade jag sålt alla resväskor och fick slänga ner kläderna i STORA högar på marken i princip.. Ett tips till er som sitter på en massa resväskor därhemma. Elektronik visste jag redan att folk alltid frågar dom, bestick är samma sak där och även smycken (dom letar nog efter silver och så). Kläder fick jag sålt massor av, tog bara en 20a för varje plagg och 5 för 50 kr! Dom som prutade för hårt dom var jag lika hård mot tillbaka eftersom jag likväl kan skänka bort sakerna till bättre ändamål än att folk som är för snåla ska få köpa det ur billigt och inte bryr sig ett smack om miljön utan bara att få det så billigt som möjligt.
 
Sedan åkte vi hem till torpet och umgicks med fina mormor och hela familjen en liten stund innan det var dags att träffa sambons föräldrar som precis har kommt hem från sin vandring i portugal/spanien.
 
Fantastiskt underbar helg som vi avslutar med ytterligare en runda till Staffanstorp för att delta i #skräpplockning180729 där vi gör en insats för miljön och även hjälper till att förhindra onödiga bränder skapade av glas eller annat skräp.
2018 - blodmåne - bloodmoon - sommar - tacksam - trend - underbart - vackert
Powered by Jasper Roberts - Blog