En hållbar shoppingrunda i Malmö.

I Fredags träffade jag upp lite klasskamrater på Malmö C för att ha en liten mysdag med hållbar shopping/fika i siktet. Jag kan ju säga att vi fastnade på en hel del ställen och hann knappt med allt som man ville hinna med (fast vi fick gjort det vi ville). Jag tänkte sammanfatta min shopping som ni kan läsa om under bilderna exakt vart och vad som blev inhandlat.
 
Här har ni shoppingen från Emmaus på gågatan i Malmö, det blev en heeel del tid här inne och då hann vi knappt med att kolla igenom allt. Mitt mission i den här butiken är att jag alltid går till märkes avdelningen och även avdelningen för män. Jag gillar märken pga deras kvalitet på kläderna, oftast är det 100% bomull eller annat växbaserat som används i processen. OCH jag hittade min nya sommarkärlek, en Ralph Lauren klänning! Den blommiga ni kan se på bild nr.2! Brevid är er URSNYGG bohem kofta från topshop. Varför går jag på avdelningen för män? Joo jag har en "fetish" för band tshirts just nu, givetvis band jag har lyssnat/lyssnar på. Så det blev några godingar med KISS, In Flames och Turbonegro samt ett bohemiskt halsband♥
 
Swopshop är en av mina absolut favvisar i Malmö! Hit går man och lämnar in ens kläder MAX 10 plagg per gång, sen går butiksbiträdet ingenom klädernas värde och baserat på värdet får du gröna hjärtan i samma värdering. Sen betalar man en liten avgift för att butikbiträdet utgör en tjänst. Sen är det bara till att gå loss i butiken, plocka vad man vill till värdet av dom gröna hjärtan man fått♥ Nu senast hittade jag en HELT underbar "70 tals" klänning, skjorta i viskos samt en "mamma" klänning i tjockare tyg som jag tänkte använda till höst/kyligare väder (nej jag är inte gravid).
 
Uma Bazaar, denna underbara fantastiska butik som ligger på Gamla Väster med helt underbara kläder och allt i hållbar produktion. Här hittar ni dom senaste trenderna och jag la vantarna på den här snyggingen! En kofta i världens skönaste material med vackra citroner på. Här inne hittar ni allt nödvändigt för en stylish vardag, presenter, underkläder, smycken, menskoppar, schmapo, choklad och en massa annat fint. Fantastisk personal dessutom!
 
OCH äntligen har jag fått tummarna loss och svängde in hos min lokala hud expert som råkar var av ekologisk sådan! En bit bort från mitt hem hittar ni Viamia Ekohud som har helt fokus på ekologisk hudvård med behandlingar och produkter. Så jag slängde mig in i butiken pratade med proffset och berättade om min hy som är fet men torr och aldrig blir bra. Då rekommenderade hon den här tvålen som jag nu ska testa och se om det kan vara något för mig. Till köpte jag en svamp som ska vara bra att dutta med efter ansiktstvätten när vattnet fortfarande är kvar på hyn. Jag ska se till och gå ditt för att få behandling med, dom gör bla sockervaxning (perfekt nu inför sommaren).
bloggse - eko - ekohud - ekologiskt - ekotips - emmaus - hudvård - hudvårdsserie - hållbar - hållbart - inspiration - inspo - klänning - kärleksmums - malmö - mariaåkerberg - mode - shopping - skåne - sommar - swopshop - trend - umabazaar - underbart - viamiaekohud
Powered by Jasper Roberts - Blog