Ett inlägg för att klargöra vem jag är som Sustainable Influencer

Varning för eventuellt upprörande inlägg, menar bara väl och vill få fram min sak.
 
Nu är det som såhär att min instagram växer hela tiden och innebär fler och fler följare. Ibland lägger man upp inlägg som inte passar alla men passar mig och kanske några andra. Så det här blogginlägget vill jag klargöra för alla vad mitt fokus är och om man känner att det inte passar en så ska man inte följa mig. Mitt konto är till för att inspirera och pekpinnar är inte välkomna. Jag tror inte på det radikala, jag tror på att lite av varje är gynnsamt (klart det ska finnas radikalism, men det är inte min grej). En inspirerande livsstil är lättare för ikke så medvetna människor att ta åt sig av.
 
Jag är inte 100% vegan: Jag äter till 90% vegansk kost.
Jag är inte 100% plastbantare/zerowaste: Jag har jobbat på Gram Malmö, jag försöker mynta in ordet skräponad men det finns fortfarande plast i hemmet och jag köper alltid ekologiskt framför oekologiskt.
Jag är inte 100% minimalist: Jag har blivit myyycket bättre på att rensa ut och jag handlar otroligt sällan nya prylar, när jag väl handlar är det medvetet på miljö inriktade företag.
Jag är inte 100% ekologisk:  MEN det är detta JAG lever för. Detta är mig närmst om hjärtat och mitt största fokus.
 
Jag har sett vänners instagram blivit nersölade av negativitet vilket jag inte vill ha på min instagram. Jag är fullkomligt okej med att man talar för sin åsikt MEN det ska vara en relevant kommentar med positiv känsla. INGET DÖMANDE. Jag fick nämligen en kommentar häromdagen som var väldigt fin och absolut inget ont menat men personen ville gärna förklara att denne inte kunna följa mig längre för att jag inte är vegan. Som sagt en jättefin kommentar och absolut inget ont menat, alla är vi olika. Men jag vet andra kommentarer som har hårt tonläge och NÄ det är inte ok.
 
Hur gör ni när det kommenteras på tråkiga sätt?
Tess

Jag håller med dig om att det ibland kan bli en hård ton och att ifrågasättande inte leder någon vart. Vi försöker ju alla göra så gott vi kan och det är självklart att vi ska kunna diskutera saker på ett trevligt sätt, men påhopp kommer aldrig få någon att göra mer medvetna val. Tack för ett bra inlägg!

Svar: Tack själv love! Bästa är att inspirera <3
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog