Planti vegansk yogurt med smak av Jordgubb&Smultron

Vad tycks om min tjusiga frukost?
 
Halloj mina fina vänner!
 
Idag skiner solen, jag myser till nyhetsmorgon med en kopp kaffe och planerar vad dagen har att erbjuda.  Igår satt vi ett gäng här hemma och testade öl, där var några riktigt fina smaker (önskar dock man kunde ha någon kvinnlig ölfantast till i gänget, jag utannonserade på facebook och fick en jäkla massa svar så next time there will be one more female wiht us).
 
Men över till något annat som min frukost! Jag hittade plantis nya eko soygurt med smak! SÅ GOD.  Jag kan tycka om att köpa yogurt med smak ibland bara för att underlätta lite och slippa tänka på att ha hemma allt annat när man köper naturell. Sen vill jag gärna testa nyheter inom ekovärlden! Jag toppade yogurten med pumpakärnor, solrosfrön, frysta hallon och SYRÉN! Ja för visste ni att man kan äta syrén? Denna fantastiskt vackra blomma som doftar ljuvligt och dessutom sägs vara febernedsättande!
Det finns en oändlighet att använda syrén till i matvärlden såsom:
 
♥Syrén socker
♥Syrén saft
♥Syrén sirap
♥Syrén marmelad/gele
♥Syrén glass/sorbe
♥Man kan ha det som dekoration till maten eller dessären.
 
Har ni ätit syrén blommor någon gång?
blommor - eko - ekologiskt - ekotips - frukost - frulle - hållbar - hållbart - klimat - miljö - planti - soygurt - syren - syrenblommor - vegan - vegansk - veganskt
Helena Norberg

Åh! Tack för tipset, kommer verkligen börja använda syréner mer nu. Både som dekoration och i matvärlden. Tusen tack!

Anonym

Åh! Tack för tipset, kommer verkligen börja använda syréner mer nu. Både som dekoration och i matvärlden. Tusen tack!

Svar: Underbart att du gillade tipset!! allt blir så snyggare med syrener när dom väl är i blom :D
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog