Hamburg och dess konst på byggnader

Här kommer några bilder på "naturen" i Hamburg, haha!
 
Som ni kan se så vart vi mest runtom i dem kanske mest graffittimålade områderna i Hamburg.. Vi kände att s:t pauli vart mest vår typ av del i Hamburg då där finns massor med vinyl butiker, zerowaste, ekologiskt osv. Stan tog vi sista dagen innan tåget gick och det räckte gott för oss. S:t pauli kan en väl beskriva lite som punk/hipster/eko områden. Ganska smutsigt och nästan varenda dörr var helt nerklottrad vilket jag såg som en charm (inte snyggaste konsten med tags men ändå rätt fräckt).
 
I en av vinylbutikerna vi besökte så fann vi 15 skivor! HAHA snacka om att butiksbiträdet blev glad och vi fick 2 vykort (som jag ville köpa) på köpet..
 
Är ni lite som oss "udda" och inte vill strosa runt på stan i hopp om spännande butiker så BÖR ni hålla er till st pauli/schanze områdena. Nu har jag lyckats springa på några spännande ställen och tror faktiskt att där finns så mycket mer och hitta! Vi spenderade 2 dagar i st pauli och hade lätt kunnat vara där mer! Nästa gång blir det hotell mitt i st pauli♥
 
Tågen tar en överallt! MEN glöm inte att ha med er cash, för vissa tåg tog inte utländska kort på biljettcentralerna.. Vi väntade max 2 min på våra tåg och kollade aldrig uppt tider, så jäkla smidigt!
eko - ekologiskt - graffitti - hamburg - hållbart - lp - lpskivor - musik - vinyl
Celine

Dit vill jag åka någon gång i framtiden!

Svar: Do it!!
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog