Organic fair! Natural products mässan. Malmömässan!

Några bilder från Organic fair här i Malmö!
 
JA nu i veckan så gick jag på Organic fair i Malmö, ni som följer mig på instagram har redan fått se lite. Jag brukar ju gå varje år och ÄLSKAR att mingla bland alla dessa hållbara entreprenörer. Men i år så hade jag ingen lust alls med minglet, jag åkte till mässan i Onsdags och hängde lite med Ninnie på Ekoappen. Sen blev det 3 föreläsningar som jag JÄTTEGÄRNA ville se och den första var det Emmi Snicker som höll i! ÅH vad kul och få träffa henne, vi har följt varandra ett bra tag på instagram och jag hade INGEN aning om att hon skulle vara på mässan! Hon jobbar för Miraz Organic Sweden och höll ett fantastiskt bra föredrag om årets trender inom makeup, givetvis svängde jag förbi hennes bås och fick med mig en massa godis som ni kan se på sista bilden♥
 
Jag kikade även på Johannes föreläsning som är grundaren av Paradiset Matmarknad! Den här mannen är så OTROLIGT inspirerande, jag kollar på alla hans föreläsningar (som han håller varje år). Jag gjorde ett inlägg på instagram just om en sak han tog upp. Det finns matbutiker i Tyskland där dem har fokus på att ställa iordning färdiga recept på bord där kunderna kan lätt fota receptet och sen plocka på sig alla råvaror på en och samma plats! Istället för en matkasse! Jag gick ut på instagram och frågade vad mina följare saknar här i sverige, någon produkt eller förhållningssätt? Något jag fastnade direkt för och som även är fullkomligt görbart är dem vanliga butikerna. Att dem borde sätta fram allt det ekologiska/lokala i början av butiken och sen även i slutet vi kassorna. TÄNK om alla gjorde så? Tänk så mycket mer ekologiskt/lokalt dem hade kunnat börja inhandla! Och så görbart! Tack Robilde för ögonöppnaren, nu ska det filas på instagraminlägg kring just varför butikerna ska sätta fram allt det ekologiska/lokala♥
 
Sista föreläsningen innan jag stack var av fina Hannah på naturligtsnygg! OH har ni läst hennes böcker? SÅ otroligt inspirerande att skönhet kommer inte bara utifrån utan inifrån med. Hur vi äter vad vi äter och alla dessa kemikalier! Hon är så otroligt duktig på att få med sig publiken och involvera alla samt talförmågan är så otroligt säker. HAHA borde fasiken ha henne som coach om jag bli föreläsare någon gång i framtiden..
 
Har ni något ni saknar i hållbarhetskretsar här i Sverige?
eko - ekologisk - ekologiskt - ekotips - hållbart - malmömässan - naturalproducts - naturligt - naturligtsnygg - organicfair - paradiset
Powered by Jasper Roberts - Blog