Olgas Café eller Coffee&Simple Pleasures här på Gamla Väster i Malmö.

Hur kan du bo i ett område och i ett helt år missa ett sådant här ställe som en självutnämnd kaféälskare?!
 
Jag råkade få syn på ett inlägg i vegangruppen på facebook där en tjej la upp bilder och berättade om det här fantastiska kaféet. Som den fikaälskande person jag är så kollades stället upp, DÅ ligger det ett stenkast från där jag bor och jag har passerat 100tals gånger utan att ens ha en tanke på att gå in och kika.
 
Dom har alltså INGET kött i kaféet, det är fullkomligt vegetariskt/veganskt och där fanns MASSOR med veganalternativ samt kaffet är ekologiskt. Deras porslin som dom serverade maten på var så instagramvänligt att jag höll på och smälla av. Såklart tog jag ditt min fina vän Carro (strong.vegan på instagram). Vi beställde varsin sötpotatissoppa och jag tog en chailatte och hon en matcha♥
 
Namnet på kaféet är lite förvirrande men på instagram kallar dom sig simple_pleasuress, facebook coffee & simple pleasures och sen utanför kaféet står det Olgas Café. Bara så ni har koll, det ligger på Gamla Väster i Malmö mittemot surf shack och misoteket♥
 
Har ni några små guldkorn som ni alltid besöker i Malmö?
cafe - eko - ekologiskt - ekotips - fika - gamlaväster - höst - kafe - lunch - malmö - soppa - vegan - vegansk
Powered by Jasper Roberts - Blog