Mata fåglarna och lite info om vad som händer i livet.

Matar fåglarna i parken utanför oss♥ #användsvinnet
 
Godmorgon älskade vänner!!
 
Det har varit fokus på en massa annat dem senaste dagarna (helgerna gå år att vara med min sambo och hitta på saker, då glöms bloggen bort lite). Sen början av veckan går åt att strukturera upp lite med jobb osv.
 
Jag har ju kommit in på 3 högskole kurser (kom in på fler men fick tacka nä). Jag ska läsa miljövetenskapens grunder, miljövetenskap allmän inriktning samt principles of marketing! Detta innebär plugg på 100%.. Haha varför är jag så tokig? Jobbar med 3 olika företag (4 egentligen om jag ska räkna med mitt eget varumärke) och nu ska jag plugga 100% utöver det. MEN det positiva i det hela är att jag kan jobba från precis vart jag vill, jag kan åka till italien och jobba därifrån! Skolan är på distans och mitt jobb är digitalt. 
 
Som idag tex ska jag jobba lite hemma och sen vid lunch ska jag möta upp min kompis för att sitta och jobba på kafé (bolla ideer). Ikväll är jag inbjuden på en vinprovning som jag fick ta med en kompis till, ska bli kul och se vad dem har för spännande att bjuda på (har aldrig gått på en vinprovning innan).
 
Glömt inte bort #användsvinnet hörrni! Vi är ju 2 i vårt hushåll och det är inte alltid allt blir uppätet eller gott. Då kan en ge resterna till fåglarna, dock väldigt viktigt vad ni ger dem för slags mat! Dem behöver näringsrik mat (absolut inte skräpmat) för att undvika få något som kallas angelwings (vingarna slutar fungera). Deras livsslängs samt äggproduktion avtar dessutom om dem får dålig mat. Precis som vi människor mår bra av hälsosam/ekologisk mat är det likaså för pippisarna och alla andra djur♥
användsvinnet - ekologiskt - fåglar - hållbar - hållbart - högskola - maträddarna - miljövetenskap - plugga - universitet
milla

Bra att du tar upp att det är viktigt vad man ger fåglarna.
Användsvinnet går riktigt bra tycker jag:)
Ha det gott
Milla

Svar: Tack snälla! JA vad kul att det går bra!! :D Jag tänker att detta kommer bli en alltidgrej, där är så många som lyckats tänka om och göra skillnad samt att större konton (kändisar) har börjat ta upp frågan med att använda svinnet i butiker <3
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog