Förlovningen, öl&whiskey mässan, matsvinn och klimatstrejk!

Bilder från vår tripp i Köpenhamn, lite från toaletten (fick tandborstar oct tandkrämstabletter, hur coolt?!).
Sen en brunchtallrik på Simply Raw♥
 
Halloj godingar!
 
Jaaaa, jag har ju glömt att berätta varför vi åkte till KPH här på bloggen. Jag och min fästman har äntligen förlovat oss efer nästan 12 år! Det var därför vi åkte till KPH för att köpa ringar, hittade den perfekta butiken som använder sig av hållbara metoder i tillverkningen (DK goldfingers). Vi hittade dessutom en MASSA hållbara ställen i KPH som jag har helt missat, gjorde en liten guide på mina instastories om ni är nyfikna♥
 
Idag så blir det RÖJ, vi är ett stort gäng som ska gå på öl&whiskey mässan WOOPWOOP! Det är så komiskt för min fästman jobbar ju på mässan och får gratis inträdesbiljetter, men häromdagen så fick vi ytterligare fribiljetter från vår granne som är en grymt bra pub här på gamla väster! Kan säga att även om vi flyttar så kommer vi förbli stammisar hos den puben, ägarna är HELT fantastiska och genuina♥
 
En annan kul nyhet är att jag har märkt hur allt fler och fler tar tag i matsvinnsfrågan! Det är alltså stora butiker som gör reklam nu för att skapa mer svinnlådor osv!!! Det här är helt fantastiskt och tänk vad lite en kan göra för att skapa medvetenhet. Först var jag själv lite skeptisk till taggen jag startade men nu är den helt plötsligt uppe i över 700 länkade bilder?! Och det har dykt upp MASSOR av matsvinnskonton samt dumpstring konton (dumpstring är när du kollar i butikerna containers efter mat som har slängts och plockar upp den för att använda den, dem slänger fullt ätbar mat). Lets shake the world together!
 
OCH HEJA GRETA THUNBERG samt alla andra som strejkar för vår jord, idag är det en JÄTTESTOR strejk världen över tack vare den här personen! Strejk för klimatets skull!!!♥♥♥
2019 - ekologiskt - gretathunberg - hållbar - hållbart - klimat - klimatet - kph - köpenhamn - strejk - strejkförklimatet
Powered by Jasper Roberts - Blog