Gram Sveriges första förpackningsfria butik

Mitt fina jobb, Sveriges första förpackningsfria butik Gram Malmö♥
 
Här kan man köpa allt man kan önska sig som en zerowaster vill leva. Eller nästan! Vi är belägna på s:t knuts torg i Malmö och här är verkligen en up and coming stadsdel, där är så många nya ställen som öppnar upp på detta lilla torg. Här finns en ekologisk restaurang som heter ekoorient, Ugglabar är även dom ett eko inspirerat café, söderberg och sara är mer som ett bageri med fantastiskt gott eko kaffe, spoonery har en helt underbar middagsmeny och likaså restaurang Mineral, här finns en blomsteraffär med fokus på eko, ett ekolivs med alla möjliga ekoprodukter samt är ett kooperativ, en kaffebar, ursnygg hållbar butik vid namnet affair, alltså listan är lång för den här lilla "staden". Tänk att vi nästan köpte lägenhet här? Ni som är sugna GÖR DET! Här är så otroligt vackert runtomkring och priserna lär stiga med tanke på hur det har börjat blomstra bland affärsverksamheterna.
 
Åter till Gram och min histiora, jag letade faktiskt praktik när en av mina klasskompisar nämnde att det ska öppnas en förpackningsfri butik i Malmö (tack Ela<3). Jag tänkte att ditt måste jag ju söka! Då var butiken inte ens öppen och det var ju lite svårt att få till det med praktiktimmar, dock så löste det sig och vi började med att bygga upp butiken i Saluhallen. Juste innan praktiken började så fick jag gå på 2 intervjuer hos ägaren, en för praktiken och sen en för att hon kunde inte hitta någon som passade för jobbet och då blev jag anställd! WOOHOO.
 
Nu har jag jobbat här i snart 1 år och ÄLSKART! Särskilt i vår nya butik där det är håll igång hela tiden. Folk är så medvetna och handlar mer än gärna förpackningsfritt. Vi har fler produkter och man kan i princip handla hela sin veckoshopping härinne, frukter, grönsaker, ägg, mjölk m.m.
 
KOM FÖRBI BUTIKEN! Ni måste se den med egna ögon♥
förpackningsfritt - hållbar - hållbart - klimat - lösvikt - miljö - skräp - skräpfritt - zerowaste
Linda Rapp

Va härliga bilder ❤️

Svar: Tack underbara du <3
oddeco

Camilla

Vad fint det ser ut! Hoppas på mer sånt framöver, och det borde ju egentligen inte vara så svårt att t.ex. få bort alla dessa plastpåsar man packar frukt och sånt i. Återanvändningsbara alternativ i tyg kan ju inte vara så svårt att införa!? Ja och mycket annat borde ju också vara ganska lätt. Egentligen. Om viljan finns.

Svar: Visst är det så, vi är iaf på god väg nu när plastpåsarna i butiker kostar en del samt att fler och fler butiker uppmanar folket att ta med egna tygpåsar <3 Sakta men säkert :)
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog