Laga kläder, prylbanta och gårdagens händelser.

Somliga går med trasiga kläder.. Jag brukar ha en tendens att köpa dom trasiga kläderna (är nedsatta med ett väldigt lågt pris för det mesta) och sen syr jag ihop dom. Bättre än att klädkedjorna slänger det i en hög och kräver än mer energi till att göra om eller vad dom nu gör. Då kan jag plocka fram mitt sykitt från mormor och laga hålen istället♥
 
Gooooodmorning solstrålarna!
 
Det är Freeeeeeedag! WOOHOO och ikväll blir det till att hänga på Rock Stage med Tess och Johan, deras kompisar ska spela så ska bli kul och se vad för slags musik det blir♥
 
Gårdagen innehöll en dag full av möten och snack! Något av det roligaste med Stinf är att få träffa människor, höra deras historia och hitta nya kontakter. Vi satt på AB Småland hela dagen (vårt givna arbetsställe) och bara av att prata högt om våra planer lockar folk till att samtala med oss! Där satt nämligen en influencer vid bordet brevid som började prata med oss, sen när vi kollade upp hen så satt den på 171 tusen följare.. HAHA alltså hur lyckas man få så många följare?! PUH grymt!
 
Kvällen avslutades med lite öldrickande innan vi skulle gå och se Graveyard på MF.
 
Under dagen idag så är nog min tanke att rensa ut mer prylar om inget annat händer! Jag har en liten strategi nu när man är ledig att gå i samma skåp om och om igen, varenda gång hittar jag något nytt att göra sig av med. Mitt tankesätt är: Hur många gånger har jag använt det här? Har jag använt det senaste året? Finns det något annat föremål som kan ha samma syfte till användning? Skulle jag mot förmodan göra mig av med något som jag behöver sen så finns där ALLTID loppisar man kan kika på.
 
Hur tänker ni med prylbantning? Har ni gjort något liknande eller vägrar ni göra det?
ABsmåland - hållbar - hållbart - klimat - lagakläder - miljö - prylbanta - reparera - sykitt - zerowaste
Happy

Jag prylbantar inte för sakens skull. Jag köper inte sådant jag behöver istället, och när jag köper köper jag gärna något som ska vara extra hållbart. Jag har ärvt/fått alla möbler förutom sängen, och även om krukor osv inte matchar använder jag dem ändå. Använder kläder tills de inte går att lappa mer. Känns bra att ha ett lager av prylar att ge bort / bygga om hemma istället för att köpa nytt. Det är ungefär som att ha ett lager med basvaror (ris osv) i skafferiet fast i saker. Jag kan ju inte direkt påstå att jag drunknar i prylar utan har tillräckligt med utrymme för att ha ett lager med föreningskläder mm i de föreningar jag är aktiv i hemma, och köpa porslin kommer jag nog aldrig mer behöva göra då jag har så mycket arvegods (brukstallrikar mm).
Mitt hem är ett hem att levas i, hur det ser ut är lite mindre viktigt så länge det fungerar. Jag tycker det är befriande.
Behöver grannen hjälp med en hydralslang så har jag tillräckligt mycket "skräpkläder" som jag kan dra på mig och dränka mig i "oljor som inte går att tvätta bort" och sen slänga den 20år gamla t-tröjan.

Svar: Fantastiskt grymt!!
oddeco

Deckres

Jag har börjat banta bort kläder och prylar. Tycker det går lätt att rensa med tanken, -kommer jag använda den här igen? -har jag någon grej som är näst intill likadan?

Svar: Eller hur är känslan underbar av att rensa bort? tänka tt lycka nu är att göra sig av med prylar :D
oddeco

Ida

Grym blogg, ska med glädje läsa vidare. Gillar verkligen hur du tänker :)

Svar: Tack kära fina du :D <3 <3
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog