Räddad mat från matsmart, en utmaning nämns det lite om dessutom!

WOOP WOOP senaste beställningen från matsmart! Visste ni att man kan få leveransen direkt hem till dörren utan extrabetalning? Jag tänker för dem som bor lite mer off och kanske inte har samma möjligheter till att ta sig in till stan♥
 
Jaha nu undrar ni säkert vadfanken köpte hon den här gången! Som vanligt en JÄKLA massa.. Allt är ekologiskt förutom julmusten som jag tänkte att den är räddad iallafall.
 
Glögg 2 för 15kr
10 rawbars för 125kr
Godispåsar 2 för 20kr
Riskakakor 3 för 25kr
Bulgur 4 för 60kr
Klämmisar 6 för 39kr
Bomullspinnar 10kr
Chokladdoppade majskakor 5kr (mina favvisar)
Röda linser pasta 2 för 20kr
Simply cola 10kr
Grönt té 2 för 25kr
Alfa alfa 39kr
Glutenfritt knäcke 2 för 70kr
Ketchup 35kr
Julmust 24 för 79kr
Juice 12 för 180kr
Veggie chipas 2 för 25kr
Choklad 8kr
 
Tänk nu på att allt detta är ekologiskt, så ketchupen kanske inte anses vara billig som konventionell ketchup! Men tänk på varför just konventionell ketchup är så billig! Köp då hellre räddad mat från Matsmart♥
 
Häromdagen la jag ut ett inlägg på instagram om en utmaning kring just matsvinn! Jag fick väldigt många svar på JA gör en utmaning kring det ämnet, så det lär bli ett litet nyårslöfte och jag hoppas fler väljer att haka på utmaningen♥ Håll utkik, kommer snart berätta om den!
 
Brukar ni rädda maten i butikerna?
bloggse - matsmart - matsvinn - räddadmat - räddamaten - slängintematen - utmaning
Emma

Vilken härlig blogg du har gå gärna med i denna grupp

https://www.facebook.com/groups/291540805049711/

Powered by Jasper Roberts - Blog