Beyond the Streets "vandalism as contemporary art" del 2

Del 2 av Beyond the Streets!
 
Vi fortsätter med den häftiga konsten! På en av bilderna ser ni en målning av Keith Haring, vi köpte en poster på antikmässan förra året som är från 84 när han hade en utställning i Danmark.
 
Man fick gå in i ett mörkt rum som lystes upp av neonfärgade prylar, det var kaos men riktigt fräckt att se! Givetvis så var en av mina favoriter The Guerilla Girls! WOOP WOOP GIRL POWER♥ Det är så kul med den här typen av konst, jag har alltid älskat grafitti och önskat själv att bli en konstnär i den världen (jag har ingen artisterikänsla överhuvudtaget). Sån tur är träffade jag min sambo som har målat en hel del graffiti och haft miljontals sparyburkar nere i källaren! Han har dock målat den "lagliga" varianten (tror jag?)..
 
Tatueringen på min fot är en graffiti tag som sambon har ritat fram♥
art - graffiti - konst - måla - målning - vackert
Powered by Jasper Roberts - Blog