Igår hängde vi på Natural History Museum!

Bilder från Muséet som vi besökte igår!
 
Igår läste vi på lite om Los Angeles väldigt unga historia, 500 år gammal är den här underbara staden♥ Det har ju hänt en hel del på så kort tid och nu är staden en av världens mest attraktiva platser att åka till. Min anknytning till Los Angeles är att jag har åkt hit sen liten eftersom min moster och kusin bor/bodde här. Därav min stora kärlek till staden! Man blir så nostalgisk av platser som känns igen från barndomen♥
 
Jag ÄLSKAR historia, jag tycker det är så otroligt intressant. Bara att få sitta och lyssna på berättelser från våra äldre är något av det bästa som finns. På en av bilderna kan ni se Watts Towers som jag har besökt i verkligheten, det är en historia som heter duga! Det tog en man 33 år och bygga ett konstverk av skräp, STRONGT gjort och nu är det en urhäftigt plats nere i compton.
 
Tycker ni om historia? Eller kanske var ni mer biologi/naturvetenskapliga på skoltiden?
historia - inspiration - inspo - losangeles - museum - naturalhistoricmuseum
Powered by Jasper Roberts - Blog