Har du massor med frukt i din trädgård som du inte vet vad du ska göra av med? Läs det här inlägget.

Äpplen från föräldrarnas trädgård♥
 
Jag vet inte HUR många gånger jag har plockat äpplen den här hösten. Jag har hackat ner och fyllt frysarna med äpplen, jag har gett bort äpplen och nu i veckan ställde jag fram äpplen i vår trappuppgång! Ser ni så många som har plockat?! Blev så GLAD när jag såg hur det blev mindre och mindre äpplen i korgen♥
 
Idag ska jag plocka mer äpplen och ger gärna bort till dem som vill ha, tänkte även tipsa om att skriv ut i grupper om ni vill bli av med äpplen! Där finns massor med folk som mer än gärna kommer och plockar så det inte går till spillo. Eller om du själv letar efter ställen och plocka äpplen på♥
 
Fruktkartan är ett tips på var du kan hitta fruktträd i omnejd men även lägga till själv om du har ett som behövs plockas av: klicka här!
Hos Äkta Vara kan du skänka frukt med: klicka in er här!
Fruktförmedlingen har både hemsida och facebook: klicka in här!
Pallafrukt.se får ni också kika in hos: klicka här!
 
Har ni några fler tips så lägger jag gärna till dem♥
fallfrukt - frukt - fruktförmedlingen - hittafrukt - pallafrukt - tips - äpple - äpplen
Deckres

Det går att lämna in äpplen på musteri och göra must:)

Svar: Så grymt bra!! vem vill inte ha sin egen äppelmust :D
oddeco

Ida

Så bra tips. Hoppas fler "skänker" äpplen <3

Svar: Jaaa eller hur <3 ju mer vi pratar om det ju fler gör det :D
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog