Amanda Nordström

Hej! Jag har lite frågor ang college som jag hoppas du kan svara på :)
Jag gick på highschool här i USA eftersom min pappa bor här, men flyttade till Sverige i somras för att träna travhästar igen och träffa mina svenska kompisar. Nu ska jag dock plugga igen oxh funderar på att gå på Boston University. Men som dock inte finns med i kilroys lista på utomlands college.. Fick du låna pengar till att plugga på santa Monica ? Fick du något scholarship som internationell student? Är det mycket plugg? Hur är människorna på college? Träffat några andra svenskar ?

Mvh Amanda :)

Anonym

Kul med lite frågor:D!!Hmm jag gick inte via kilroy utan jag gick via studin, så kolla med dom med! Absolut vi får lån till att plugga på SMC jag har dock valt att inte ta lån utan enbart ta bidraget.. Men alla jag känner här har tagit lån:). Jag kunde ansökt om scholarship men gjorde aldrig det.. Har inte haft någon tid:( Men det finns MASSOR med scholarships!! Bara till att fråga dom du åker via så har dom säkert någon länk:). Kommer du hit för att plugga så är det INGA problem. Jag har fått bra betyg i allt men det är för att jag är här för plugg och inte fest:)! Och jag är INGET plugghuvud. Dom är underbara! Och på min skola går där 3000 svenskar vilket är den skolan med mest svenskar i hela Usa, så OHYEAS! varannan är fan ta mig svensk här:P.. Dessutom har vi en sida som heter svenskarna på santa monica college som är väldigt nyttig för nya studenter som vill veta ett och annat:)!!

Hoppas du är nöjd med svaren:D!!
Jennie

Powered by Jasper Roberts - Blog