Maränger

Haha finaste Mani som tvunget ville äta mina maränger men jag sa NEJ! Hon fick sitta fint i bakgrunden och kolla på när jag fotade♥
 
Jag gjorde ju en SUVERÄNT god pannacotta till min kära bror och fru för några helger sen, receptet hittar ni här! 
 
Iallafall så blev där massor med äggvita över, och jag som har försökt göra maränger ett x antal gånger men misslyckats.. ÄNTLIGEN lyckades jag få till dom!! 
 
3 äggvitor
2 dl socker
En skvätt ättika 
 
Slå på ugenen till 125°! Börja med att vispa upp äggvitan, lite av sockret och ättikan på en medelhastighet. Blanda ner resten av sockret och vispa på! Kan du sen vända upp och ner på bunken så är marängen klar! Klicka upp önskad storlek och ha inne marängerna i ca 45-60 min eller kortare tid i ugnen om man vill ha lite seghet♥
Powered by Jasper Roberts - Blog