Slottsträdgårdens kafé

Några bilder från ett besök på Slottsträdgården café här i Malmö, denna oas ligger ett långt stenkast från vårt hem och dessutom i en av dom vackraste parkerna jag vet♥ Dom har ett starkt fokus på ekologiskt/lokalt och om man vill kan man hyra deras idylliska växthus för olika evenemang. Dom har alkoholtillstånd och brukar ibland hyra in djs odyl! Ni måste besöka detta magiska ställe om ni har vägarna förbi! Jag rekommenderar fikan starkt♥
 
Heeeej och förlåt för min brist på bloggandet! Det är nämligen så att jag har gått och blivit med Café under en begränsad period♥ Jag driver ett mysigt litet cafe uppe i Hörby där min tanke är att inspirera byborna runtomkring till att leva en mer hållbar livstil, Malmö är otroligt duktiga på det och med min lilla erfarenhet ska jag försöka se om det kan göra skillnad i Hörby. Inte för att folk är omedvetna där, men det finns ingen riktig mittpunkt för sådan information som jag vill dela med mig av. Föreläsningar,
 workshops, events m.m är det tänkt att det ska komma ditt och finnas för allmänheten.
 
Sen får jag dessutom testa på att driva ett café helt själv med hjälp från min mor och grundägaren, jag försöker utveckla mitt bakande och samarbeten som jag letar efter för fulla muggar! Jag har hittat en superhärlig tjej som har catering, så möjligtvis samarbetar vi på något sätt inom snar framtid♥ Att få knyta alla dessa kontakter, lära känna nytt folk och få vara på en plats jag har noll koll på. Detta är min passion, att ständigt utmana mig själv och bli starkare för varje gång. SÅ nu ser ni läsare till att komma och hälsa på mig♥
RAW - baka - cafe - eko - ekologiskt - ekotips - fika - kafe - kakor - malmö - mums - rawfood - slottsträdgården - slottsträdgårdenscafe - äta
Marie Bergman

Så mycket gott :)

Svar: jaaa <3
oddeco

Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Så gott det såg ut

Svar: eller hur :D
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog