Thrifted kläder och iväg för hemester!

Tshirten är swoppad på swopshop och kjolen är inköpt på en outlet butik♥
 
Godlunch mina vänner!
 
Här sitter vi efter en välförtjänt sovmorgon och ska alldeles strax göra oss iordning för att ta bussen till Staffanstorp! Där väntar nämligen pappas finbil på oss som vi ska köra till Roskilde för att hänga på raggarträff hela helgen. Jag ska sprida min fina miljönördighet och vinna över alla raggare till att tänka en extra gång på miljön med min charm, haha!
 
Men i ärlighetens namn så är faktiskt raggarfolket mer miljövänliga än vad dem/vi vet om. För det mesta köper dem begagnat eftersom det är den stilen dem vill ha, att faktiskt köpa begagnat är OTROLIGT bra med tanke på att nyproduktion har en sådan förödande påverkan på vår planet. Bilarna är också en sån sak, visste ni att det kostar miljön mer att skapa en ny bil som kanske är lite miljövänlig än att vi använder dem redan befintliga? Föreställ er hela produktionen av en ny bil och allt den måste gå igenom för att bli till, allt från småförpackade bildelar som körs från alla möjliga ställen i världen för att sen sättas ihop av ikkemiljövänliga maskiner och sen fraktas vidare och sen fortsätta i samma anda. Oljan kommer ju ta slut någon gång och då kan det vara bra med el bilar. Men att köpa en ny bil som har någon slags ekodrive wow grej är totalt värdelöst. Så därför känner jag att jag stöttar gamla raggarbilar för det är vad jag kallar återbruk♥
 
Så detta ska jag använda som aurgument, vinna dem och charma dem om hur grymma dem är som tänker på miljön utan att tänka på det! Jag tror mer på den stilen, att man förklarar hur bra folk egentligen är när dom inte vet om det. Inga pekpinnar♥
 
Hur gör ni när ni försöker vinna över folk till en mer miljövänlig livsstil?
bilar - klimat - kärlek - miljö - raggarbilar - raggare - underbart
Powered by Jasper Roberts - Blog