Lite historia kring kaféet jag plötsligt tog över och hur bra det blev!

Idag tänkte jag visa er litegrann av kaféet som jag driver i Hörby just nu! Jag delar lokal med en helt underbar människa som i sin tur driver ett catering företag vid namn Nillas catering.
 
Det är många som undrar hur det funkar med att dela lokal och även tidningen uppmärksammade detta och gjorde ett reportage om oss (första sidan i skånes största gratis tidning). Det hela började med att jag skulle hyra ett kafé i andrahand under 8 månaders tid, sen insåg jag i den andra lokalen att potentialen inte riktigt fanns där och jag ville verkligen ha en kollega att kunna prata med och jobba med. Så jag gick till Nillas (hade spanat in hennes lokal innan jag skrev på papprena för den andra lokalen) och jag blev så kär i inredningen och byggnaden. Iallafall så var det inga tankar på att jag skulle flytta in i hennes butik, eller vi skämtade lite om det en dag när jag gick in för att hälsa på Nilla.
 
Efter många om och men så tog jag mig ur den andra lokalen, frågade Nilla kan jag få flytta in nästa vecka och Nilla fungerar precis som mig spontant så hon sa ja självklart! Så under loppet av en vecka lyckades vi flytta över allt till Nilla och nu har vi världens mysigaste butik tillsammans! Främst är vi kollegor, vi delar på hyran och samarbetar på olika plan. Jag sköter om butiken och tar betalt i 2 olika kassor (en är min och den andra är nillas), jag får låna hennes HELT amazing kök! Ibland behöver jag extra mat då fixar nilla det, ibland behöver nilla glutenfritt eller vegansk mat då fixar jag det. Detta är en winwin situation! Nilla lär mig massor med bra saker att veta och jag har koll på andra udda ting som hon vill veta. Vi båda har fokus på hållbart, nilla lutar åt det lokala och jag lutar år det ekologiska och på så sätt kompleterar vi varann.
 
Så alla egenföretagare därute VAR INTE RÄDDA FÖR SAMARBETEN! Vet ni någon ni skulle passa ihop med så gå till dom och prata, dela lokal, inspirera varandra och bara KÖR järnet! Sluta se andra som konkurrenter, du är bra på något som andra inte är.
 
Vad tycker ni, är det bäst att samarbeta eller ska man köra på själv?
bloggse - eko - ekologisk - ekologiskt - ekotips - fika - fikaatoddeco - hörby - kafe - kärlek - nillascatering - oddeco - samarbete
Emelie Babunovic

Det ser så mysigt ut. Älskar hela tänket!
Jag är själv egenföretagare och hade gärna haft kollegor, men det är riktigt svårt i min bransch!
Samarbeten har jag dock gott om <3

Svar: Tack fina du!! oohhh vad är det för bransch? Är det blogg relaterat? :) <3
oddeco

Emelie Babunovic

Jag är personlig tränare och livsstilscoach och jobbar heltid med det och har haft företaget sedan jan-2014! Då blir ju samarbeten med olika affärer i närheten där dom hittar rätt kpsttiööskot, redskap etc. viktigt. Bloggen har varit min hobbyverksamhet i 9 år och i bloggvärlden har jag ju massa kollegor 🙌


Svar: ahaaaaaa, jomen precis influenser världen kryllar av fantastiska kollegor :D!!
oddeco

Malin - Gratisprinsessan

Men åh! Hur har jag kunnat missa det?! Jag är från Hörby men bor i Kristianstad sedan 11 år tillbaka. Får ta och dyka in när jag har vägarna förbi :)

Hoppas vi ses på en Inos träff i framtiden! :)

Svar: men oh vad roligt!!! Jaaaaa vi ses säkerligen på inos i framtiden ;)!!
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog