Svinnlandet, Andy Warlhol, två intervjuer och bröllop.

När vår lägenhet vart städad, håller ett par timmar sen är det stökigt igen! haha..
 
Hallojsan godingar!
 
Den här veckan har varit väldig intressant! Jag började med en intervju i Måndags, en tjej som läser kommunikation och ville göra sin kandidat examen om just hållbara profiler på instagram! Jag älskar att prata med andra och få höra deras historier men nu var det jag som skulle berätta min! Och svara på frågor som jag aldrig riktgit har reflekterat över.. Jag hoppas att fler ställer upp på sådana här intervjuer, som jag förstod på henne så var jag den enda som hade ställt upp hittills (varför vill inte fler hjälpa till?).. Men men och i Tisdags vart det plugg som gällde, sen på kvällen såg jag en föreläsning av Andreas Jakobsson som har skrivit boken svinnlandet (hans familj har levt enbart på dumpstrad mat dem senaste 5 åren).
 
Gårdagen var de intervju nummer 2! Detta var en forskningsbaserad intervju där en forskare är intresserad av det hållbara och det digitala, lite svårare intervju men otroligt intressant! Vissa fårgor blir en bara ställd av, tex varför är det mest kvinnor som brinner för klimatet? Varför brinner inte männen lika mycket? Min teori var att uppfostringen inte har baserats på klimat tänket, vi kvinnor har blivit uppfostrade till att bry oss mer om andra och männen är uppfostrade på ett annat sätt.. Kanske lite provocerande att säga så men jag tror faktiskt det kommer bli en förändring, nu är det mycket med att inte skilja på rosa och blått, klänning och byxor. Våra barn ska inte tivngas in i en roll där dem är pojke blått eller flicka rosa. Då tänker jag om vi faktiskt uppfostrar barnen till att bry sig om miljön så kommer det naturligt sen i vuxen ålder.. För visst är det ingen skillnad mellan könen? Vi är precis lika kapabla till allt.
 
Nåväl! Efter intervjun gick jag en tur på stan för att kolla efter brudtärna klänningar och bröllopsskor! Kvällen spenderades min älsklingen på Andy Warhols utställning här i Malmö och även lite kostymletande till min käre fästman♥
2019 - andywarlhol - böllop - design - eko - ekologiskt - ekotips - hållbart - inredning - intervju - malmö - secondhand - svinnlandet - vinatge
Powered by Jasper Roberts - Blog