#hemmaklok - 2020års utmaning!

WOOOW vad tror ni om det här som årets utmaning? Flera stycken inne på instagram är redan på och exalterade för vad det kommer ge! Då kanske ni undrar vadfan är det hon menar? JO nästan varje år har jag haft en ny utmaning, ett år var det köpstopp, ett annat år var det användsvinnet. Det här året ska jag bli bättre på att ta till vara på saker och ting. Jag ska göra saker själv såsom mitt eget bröd, egen havremjölk, egen deo osv. Sen ska allt samlas under #hemmaklok där fler kan få inspiration till vad en själv kan göra. Det påminner en del om självförsörjning men skillnaden är att hemmaklok binder dig inte till en gård eller plats. Självförsörjning är när du kan leva på din gård eller på det du själv odlar. Hemmaklok är en lightversion för oss som kanske inte riktigt är redo för att klara oss helt själva! Men vi kan bli så mycket bättre ♥ Mycket handlar också om vad som finns i ingred listan på produkterna i butikerna. Oftast är där en massa otäckheter i brödet, ljusen eller tacokryddan! Jag kommer lista några förslag är på hemmaklok och jag kommer även att dela allas tips på mina instagram stories när det väl börjar hända saker.
  • Först och främst PINTEREST! Sök på DIY och där dyker upp massor med inspo!
  • Baka eget bröd.
  • Mixa egen havre/nötmjölk.
  • Färga kläder som fått fläckar eller du inte är nöjd med färgerna på.
  • Fixa sticklingar (ge bort i presenter).
  • Gör egna bivaxdukar.
  • Egen deo.
  • Safta & sylta!
  • Sötsug, baka något.
  • Istället för yogurt: overnight oats, smoothiebowl eller chiapudding!
  • Presenter, försöka använda fantasin ett extra steg här (vad kan jag själv skapa).
  • Egna doftpinnar, hemmagjorda ljus.
  • Sy mina egna kuddfodral.
Och sååå många fler tips! Hjälp till och fylla på hashtaggen ♥
gördetsjälv - hemmaklok - hållbart - pyssla
Powered by Jasper Roberts - Blog