Äntligen heeeeeeeeelg! WOOPWOOP

Halloj mina fina solstrålar Nu var det ett litet tag sen med uppdatering här på el bloggo! Inte så konstigt med tanke på påsken tog all min tid alltså 10% fokus på sociala medier. Jag har varit barnvakt en hel del åt min ÄLSKADE brorson, bästa som finns! Sen har jag även försökt komma in i ett hälsotillstånd då jag har blivit helt försoffad. Så jag laddade ner en app som har koll på hur mycket jag rör på mig samt stoppar i mig. Uttöver allt detta så har jag tagit tag i den sista renoveringen. Nu ska vi sätta igång med köket och INGA URSÄKTER är acceptabla. Min man och jag har ALL tid i världen att fixa samt dona så lets do it KNOW. Om allt går vägen så kommer köket bli så JÄVLA COOLT! Vi tänker behålla all inredning då köket är sprillans nytt när vi flyttade in. Tyvärr fanns det ingen kärlek nerlagd då förra ägarna pangade in köket och handmålade väggarna lite halvdant. Vi ska riva ner väggarna, knacka fram stuckaturen, riva taket och göra ALLT med kärlek. Jag ska FAN ta före och efter bilder den här gången, har gjort det innan (vardagsrummet) men glömt lägga upp. Men då blir det fix och tömning idag tänkte jag. Alltså tillaga så många matlådor jag kan då vi kommer vara utan spis under ett tag. Förhoppningsvis kan vi ha kyl/frys samt micro/ugn inkopplade och värma på mat/baka. SÅ då kommer det en to do lista här nedan:
  • Laga bananplättar.
  • Laga vegobiffar.
  • Laga tomatgryta.
  • Laga kikärtsgryta.
  • Kanske baka mer, har ju möjlighet att baka utan ugn eftersom jag enbart gör rawfood kakor men det blir lite bökigare utan en köksbänk.
  • Ta mina promenader så jag får upp stegantalet.
  • Tömma skåpsluckorna!
Ha en fortsatt underbar dag mina vänner ♥
hållbar - hållbart - lista - todo
Powered by Jasper Roberts - Blog