Vegansk pumpasoppa eller broccolisoppa eller vadfanduvillsoppa!

JA HÖRNI! Jag har hittat det perfekt receptet där en kan byta ut huvudingrediensen till vad som helst nästan!

Jag har ätit soppa i säkert en månads tid nu, vi köpte nämligen 3 olika sorters matpumpor som vi hade till dekoration (halloween). Sen använder jag de till matlagning och har gjort de senaste åren (kärnorna sparas och ska odlas).

Nu tänkte jag iallafall dela med mig av mitt magiska recept som är superenkelt ♥

1 kg pumpa
1 gul lök
1 äpple
0,5 tsk kanel
0,5 tsk paprikapulver
0,5 tsk mald ingefära
8 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
1 burk kokosgrädde
Salt & peppar

Börja med att skära pumpan i mindre bitar (jag använder hela pumpan, även skal) och spara kärnorna till annat. Finhacka löken, skär äpplet i lagom små bitar och släng ner allt i en stor kastrull tillsammans med pumpan. Slå på oljan, kryddorna och låt det fräsa runt i ca 5 min. Tillsätt vattnet ihop med grönsaksbuljongen och låt det sjuda i ca 10-15 min. Mixa sedan soppan slät, släng i kokosgrädden och smaka av med salt samt peppar.

Anvjut soppan med lite groddar, pumpafrön eller annan smarrig topping som du har hemma ♥
Glöm inte att besöka mina andra kanaler: https://linktr.ee/Jenniesjolin
Mat
broccolisoppa - ekologiskt - hållbart - pumpasoppa - soppa - vegan - veganskbroccolisoppa - veganskpumpasoppa - vegansksoppa
Powered by Jasper Roberts - Blog