Mina nyttiga och RAW spenatbakelser!

WELL HELLO THERE! Hur är det med er? Själv har jag varit en riktig tröttfis men endå lyckats få gjort saker. Men att gå från och vara vaken hela dagen till att nappa två (ish) gånger om dagen, den är inte normal i min värld. Kan bero på att solen knappt finns här nere i söder. NÅVÄL, jag budade iallafall hem ett gäng D vitaminer igår och får även trösta mig med gottis tills solen kikar fram.

Här får ni mitt fantastiska recept på RAW spenatbakelser ♥ 

Botten
1 dl hasselnötter (eller andra nötter/fröer)
1 dl kastanjemjöl (eller annat mjöl)
1 dl fikon (dadlar funkar lika bra)
2 msk kakao
2 msk kokosolja
2 msk vatten

Fyllning
3,5 dl cashewnötter blötlagda över natten
0,5 msk vaniljpulver
1 msk lecitin (valfritt)
0,5 dl kokosolja
2 msk sötning (agave, honung eller annat)
85 g färsk spenat

Topping
120 g kokosolja
60 g kakao
115 g honung
35 g vegansk mjölk
270 g jordnötssmör

Börja med att mixa samman botten, tryck ut den i exempelvis en cupcakeform.
Mixa sedan samman topping och klicka ut den på bottnarna. 
Smält toppingen på låg värme, häll på spenatkakorna!
In i frysen och försvara sen i kyl när de är färdigfrysta ♥
RAW - bakanyttigt - hållbart - kaka - kakamedspenat - nyttigkaka - nyttigt - rawkaka - spenatbakelse - spenatkaka
Powered by Jasper Roberts - Blog