Smarrig pumpakrydda aka pumpkinspice!

PUMPATIDER and im in love!

Det innebär att jag älskar allt som har med pumpa och göra, latte, paj, karvning o.s.v. Nu har jag dessutom skapat mitt eget kryddrecept som en kan ha i just latte, kakor eller annat smarrigt som finns.

Jag säger ju alltid att Los Angeles är mitt andra hem (hujeda mig tänker ni, flyger du också?!) och ja det är det enda stället jag flyger till. Nu har vi dock haft flygfritt i två år och om vi ska åka någonstans så är det tåg som gäller. MEN till min sak är att LA är SÅ GRYMMA på att inge höstkänsla även om det är 25+ och strålande sol. Det blir i form av att butikerna smyckar ut sig extra mycket, även kaféerna har höstteman som gör det extra mysigt.

3 tsk kanel
2 tsk ingefära
2 tsk muskotnöt
1,5 tsk kryddnejlika
1,5 tsk kryddpeppar


Blanda samman allt och förvara i en fin liten kryddburk!
2020 - eko - ekologiskt - ekotips - hållbart - höst - november - pumpa - pumpakrydda - pumpkinspice - pumpor - vinter
Powered by Jasper Roberts - Blog