Höstlig havregrynsgröt med pumpakrydda

Goooodmorning lovelis ♥

Idag tänkte jag dela med mig av min frukost som är ett stående inslag nu under hösttider, otroligt smarrig och höstlig havregrynsgröt ♥

Havregryn
Äpple
Jordnötssmör

Pumpakrydda (receptet hittar du här)
Valfria nötter/fröer (jag har pumpafrön, valnötter och torkade jordgubbar)
Proteinpulver, chlorella och spirulina (valfritt om du vill ha i det)

Börja med att ta en lagom mängd med gröt (upp till var och en), värm på som vanligt tills det blir en grötig konsitens. Skär sedan äpplen i mindre bitar, släng i ett upphettat stekjärn med kokosolja och stek ihop med pumpakryddan (jag tog ca 1 tsk). Blanda ner pulvrena (valfritt) i gröten och dekorera sedan med alla toppings. Slå på lite havremjölk (eller vatten som jag gör) rör om och NJUUUUT ♥
 
ekologiskt - havregrynsgröt - hållbart - höst - klimatsmart - miljövänligt - pumpakrydda - vegan - veganskt
Diana

Länkan till Pumpa krydder finns inte

Svar: Nu ska den finnas :D
Jennie Sjölin

Powered by Jasper Roberts - Blog