Vem och vad är en entreprenör?

 
Sularpsfarmen i Södra sandby♥
 
 
Vad är en entreprenör?
  • Initiativtagare: en skapare.
  • Behöver inte vara den som kommer med idén men är den som gör det till verklighet.
  • Ser möjlighet i förändring och som ser möjligheter i det mesta.
  • Flexibel, nyfiken och fyndig
  • Någon som letar efter inspiration från andra.
  • Vågar framhärda.
  • Tar risker.
  • Tänker både lång och kortsiktigt.
  • Ser helheten.
  • Lekfull och positiv livssyn.
  • Mottaglig.
  • Någon som tror på sig själv.
  • Och min extrapunkt som jag alltid tycker är superviktigt att ta med sig på nya äventyr är att våga misslyckas! Jag har själv fått lära upp min beskärda del folk på diverse arbetsplatser och det första jag lär dom är att misstag är nyttigt, var inte rädda för att misslyckas.
Är en entreprenör alltid företagare? Och företagare alltid en entreprenör?
 
En företagare driver ett företag medan en entreprenör drivs av att vara företagsam. En entreprenör genomför en idé. En entreprenör behöver inte driva ett företag. De ser möjligheter och utevecklar dom på olika/alla håll. En entreprenör drivs av passion.
Powered by Jasper Roberts - Blog