Jord - frukost, fik & butik.

Jag blir så otroligt glad när det öppnar upp nya hållbara ställen i Malmö! Jord slog upp portarna förra veckan och är alltså ett kafé med frukost hela dagen, FRUKOST HELA DAGEN?! Alltså det här är en dream come true för mig och Sarah som jag var där med. Vi är alltså frukost lovers all day long! Frulle, brunch, frunch allt som innehåller frukost är vi som galna i. OCH nu finns det ett ställe på st knuts torg där man kan avnjuta en fantastisk frukost närsomhelst på dagen.
 
Där finns dessutom en butik med fantastiska konstverk i bla form av keramik, man kan köpa små vackra växter, ginseng kaffe osv. Nu när Sarah flyttar ett steg närmre st knuts torg så lär väl Jord bli vårt nya stammis ställe..
 
Då kanske ni är nyfikna på vad vi åt?! Sarah tog en choklad havregryns gröt, bananbröd och cappuccino. Jag tog en röd hummus skål och till det fick bli en kopp ginseng kaffe.
 
butik - butikskollektiv - eko - ekologiskt - fika - fikaimalmö - frukost - jord - jorden - jordmalmö - jordnötssmör - kafe - kafeimalmö - klimat - lokalt - malmö - småskaligt
Pauline

Hej! Jag heter Pauline och driver företaget Olpavi - det är vårt ginsengkaffe ni drack på Jord! Först och främst, vad kul att du prövade vårt kaffe, hoppas du gillade det! :) Jag vill bara informera dig om att det faktiskt inte är dubbelt så mycket koffein i vårt kaffe utan det är mindre koffein än vanligt kaffe (ca 70% mindre). Ginseng är skonsammare än koffein och därför har vi valt att reducera en del av koffeinet och istället ha ginseng i. Det gör att energinivån blir jämnare och man slipper dippen man ofta får av vanligt kaffe med högre koffeinmängd. Eftersom det är en så pass ny produkt är det inte konstigt att man missuppfattar, därför vill jag informera :)

Du får jättegärna läsa mer på vår hemsida olpavi.se eller kolla vår Instagram @olpavisthlm

Kram!

Svar: AH ajjdå! Ska genast skriva om det, tack för infon :) <3 SUPERGOTT kaffe!!
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog