Gårdagens event, totalt 4 skräponader togs det!

Bilder från gårdagens #skräponader #skräpplockning180729♥ Första bilden är det glas som ligger i det torra gräset, om solen står på för länge så kan man räkna med en brand som lätt startas tack vare glaset.
 
Godmorgon lovelis!
 
WOW vilket engagemang vi fick igår från alla på vårt event! Jag blev helt tårögd av vad folk verkligen tog krafttag och gick ut för att plocka upp skräpet i naturen. Många av dom brukar plocka sen innan men där fanns även nybörjade som ville fortsätta göra det efter gårdagens insats♥ Tänk vilken skillnad vi kan göra för vår miljö, klimatförändringarna är inget hittepå och det är nu folk börjar vakna upp som har blundat för länge. Men än är det inte försent!
 
Jag själv valde att göra min del på kvällen, jag tog en skräponad från bussen till mina föräldrar. Sen tog jag min andra skräponad borta på tågspåret samt dom övergivna kolonilotterna. Den 3e skräponaden tog jag med hela familjen på vår lilla promenad med bebis. Slutligen mötte min sambo upp mig i Malmö och även han plockade upp en del skräp på vägen hem.
 
Det är inte pinsamt att plocka upp skräp! Vad hade ni tänkt om ni såg någon annan plocka upp skräp? Hade ni tänkt men gud så pinsam hen är.. NÄ jag tror inte man tänker så, jag tror min snarare tänker shit vilken grym person eller så tänker man inte på det alls. Man kan inspirera folk till att tänka en extra gång och få dom till att börja plocka upp skräpet. Tycker man det är jobbigt och plocka så ta med familjen eller kompisen! Har man barn så kan man göra det till en tävling för dom bryr sig ärligt talat inte ett dugg om vad andra tycker.
 
Nu jäklar fortsätter vi med fler grymma events, stay tuned♥
aluminum - glasburkar - hållbar - hållbart - klimat - miljö - plast - plockaskräp - skräp - skräponad - skräpplockning180729
Powered by Jasper Roberts - Blog